۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۹۱۰۰۶
سردبیر نشریه تخصصی امان:

انتقال آموزه های مهدویت به نسل جوان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر و محقق بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌(عج) گفت: یکی از ضروری‏ترین نیازهای نسل نو، آشنا کردن آنها با فرهنگ مهدویت و انتظار است.
مهدويت
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی بنیاد مهدویت خوزستان، حجت‌الاسلام محمدصابر جعفری، پژوهشگر و محقق بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج)، عصر روز گذشته در گفتمان دینی « غرب و آخرالزمان » که با حضور ائمه جماعات و روحانیان شهرستان ماهشهر برگزار شد، اظهار داشت: ویژگی اصلی انسان منتظر را باید در خودسازی و ارائه عمل صالح دانست و منتظران باید زمینه‌ساز پاک و خالص آن امام باشند.

وی با ارایه دلایلی به رد شبهات وارده به ساحت مقدس امام زمان (عج) پرداخت و جواب‌های دروغین، پیامدهای دروغین و سئوالات غیر ضروری مثل ازدواج امام و سکونت امام را بی‌اساس خواند و گفت: اینگونه سئوالات فکر انسان و فرد منتظر را مشغول می‌کند و ما باید به اساس و اصل ظهور توجه داشته باشیم.

پژوهشگر و محقق بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) ادامه داد: انتقال فرهنگ مهدویت به نسل نو و کسانی که آشنایی کمتری با امام مهدی دارند کار بسیار سخت و در عین حال، با ظرافتی است و کمترین کج سلیقگی در آن باعث وازدگی از این فرهنگ خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری افزود: فرهنگ مهدویت، فرهنگ ارزش‌ها و همان فرهنگ دین است و همانطور که انتقال ارزش‌های دینی بدون ظرافت‌های خاص خود، ممکن نیست انتقال فرهنگ مهدویت به نسل نو و تربیت آنها به عنوان نو منتظران ظهور حضرت مهدی نیز بدون شیوه‏های خاص خود ممکن نخواهد بود؛ فرهنگ مهدویت قبل از اینکه به نجات و رستگاری بشر در آینده مربوط باشد به زمان حال و الان جامعه شیعه مربوط است.

پژوهشگر و محقق بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: بدون شک، شیعه بودن یک شیعه در زمان ما در گرو اعتقاد و التزام به امامت امام زمان است زیرا در آموزه‏های شیعی آمده است که در هر عصری، امامی از طرف خداوند برای مردم تعیین شده و ایمان و اسلام فرد، جز به شناخت او و اقرار و التزام به امامتش، پذیرفته نخواهد بود.

وی با تأکید بر ضرورت شناساندن فرهنگ انتظار به نسل نو، گفت: یکی از ضروری‏ترین نیازهای نسل نو، آشنا کردن آنها با فرهنگ مهدویت و انتظار است؛ یکی از اساسی‏ترین پیش نیازهای تامین این هدف، بسترسازی است؛ پرورش نسل جوان و تبدیل آنها به نو منتظران ظهور امام مهدی(عج)، بدون بستر مناسب و فضای سالم، ممکن نخواهد بود.

سردبیر نشریه تخصصی امان، گفت: باید فضایی که مناسب تربیت مهدوی است ایجاد کنیم زیرا قرار گرفتن در فضایی خاص، باعث می‏شود تا افراد مطابق آن فضا حرکت کنند؛ اگر فضای تربیتی ما فضای تربیت مهدوی نباشد، شناساندن فرهنگ انتظار به افراد در این فضا مانند شنا کردن در خلاف جریان آب است و اما اینکه چگونه می‏توان فضا را فضای تربیت مهدوی نمود، خود سئوال مهمی است، که پاسخ دادن به آن چندان آسان نیست./945/د102/س
ارسال نظرات