۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۹۰۸۶۸

اجرای بیش از 1500 برنامه هفته بسیج در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان از اجرای 1500 برنامه متنوع با محورهای گوناگون در هفته بسیج در استان خبر داد.
بسيج طلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علیرضا هاتف، مسؤول هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج سپاه این استان، اظهار داشت: سالگرد صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) 5 آذر سال 58 به عنوان سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در سراسر کشور نام‌گذاری شده است.

مسؤول هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، در ادامه خاطر نشان کرد: امسال شعار هفته بسیج با عنوان بسیج، ولایت و جهاد همه‌جانبه است که با توجه به این که در دهه ولایت و امامت هستیم این نامگذاری صورت گرفته است؛ برای گرامیداشت هفته بسیج 1500 برنامه با موضوعات مذهبی، فرهنگی،‌ عمرانی و ورزشی در استان خوزستان برگزار می‌شود.

هاتف ابراز داشت: نمایشگاه فرقان با هدف افزایش بصیرت دینی و سیاسی بسیجیان و مردم استان شامل عکس و محصولات فرهنگی به صورت دوره‌ای در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. برگزاری اولین دوره این نمایشگاه در کتابخانه شهید رجایی اهواز خواهد بود.

وی افزود: برپایی مسابقات قرآن و عترت در حوزه‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی‌، برگزاری صبحگاه سراسری و نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس استان،‌ برپایی یازده نمایشگاه کتاب با 50 درصد تخفیف، برگزاری مسابقات ورزشی و برپایی همایش جهادگران علم و فناوری با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرای همایش تجلیل از خانواده‌های دو و سه شهید و تک ‌فرزند شهید از جمله این برنامه‌ها است.

مسؤول هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، بیان داشت: غبارروبی مزار شهدا، برپایی یادواره‌های شهدا و شب‌های خاطره، اهدای کارت بسیج به علمای استان از سوی بسیج طلاب و روحانیون، اعزام به مناطق عملیاتی و دیدار با ائمه جمعه از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

هاتف ادامه داد: سعی شده برنامه‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و به سمت و سوی بصیرت‌افزایی پیش روند و مرتبط با بیانات مقام معظم رهبری باشند؛ برنامه‌های قرآنی که برای این هفته تدارک دیده شده در قالب مسابقات قرآن و عترت به همراه محافل انس با قرآن انجام خواهد شد.

مسؤول هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد: بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و احداث پایگاه‌های مقاومت بسیج پیش‌بینی شده است.

حمیدرضا مجدی‌نسب، مسؤول واحد فرهنگی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان نیز در ادامه این نشست، با اشاره به اینکه هفته بسیج از اول آذرماه به مدت یک هفته آغاز می‌شود، گفت: برای گرامیداشت این هفته در سپاه ده رویکرد در نظر گرفته شده که از مهم‌ترین آنها قرآن و عترت و تهدید نرم است.

وی بیان کرد: در بخش قرآنی حداقل 50 برنامه محوری در شهرستان‌های استان خوزستان برگزار می‌شود که می‌توان به ختم قرآن، مسابقات قرآن، محافل انس با قرآن، برپایی مسابقات تواشیح و مسابقات مکتوب قرآنی و نیز برگزاری دعاهای توسل و ندبه اشاره کرد.

مجدی‌نسب ادامه داد: محافل انس با قرآن امسال به طور مفصل در استان برگزار خواهد شد؛ مرحله اول مسابقات قرآن و عترت بسیج دانش‌آموزی و مرحله اول قرآن و عترت بسیج دانشجویی نیز از دیگر برنامه‌ها است؛ توجه به همه موضوعات قرآنی در تمامی اقشار بسیج استان به طور جدی مورد توجه واقع شده است./945/پ202/س
ارسال نظرات