۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۹۰۶۵۳
امام جمعه ماهشهر:

پدیده بدحجابی، توطئه شوم دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر، ترویج بدحجابی را یکی از دسیسه‌های شوم دشمنان برای ضربه زدن به نظام و نابودی اسلام دانست.
بدحجابي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌االاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، روز گذشته در نخستین همایش دختران خورشید این شهرستان، اظهار داشت: به یقین اگر دختران جامعه ما موقعیت و فلسفه حجاب را درک کنند، خودشان دنبال این مسأله خواهند رفت و در گوشه و کنار جامعه، بدحجابی نخواهیم داشت.

وی با بیان این‌که حجاب و عفاف مختص بانوان نیست، ابراز داشت: مردان نیز باید عفت پیشه کرده و از نگاه به نامحرم پرهیز کنند چنانچه قرآن کریم صراحتاً بر این مسأله تأکید کرده است؛ انسان مؤمن از کوه هم استوارتر است، بعضی از شخصیت‌ها، جوان‌ها و دختران نه تنها در یک جامعه بدحجاب هضم نمی‌شوند؛ بلکه اثرگذار هم خواهند بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر، در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: با رعایت عفاف و حجاب، مفاسد در جامعه کاهش می‌یابد، میزان طلاق‌ها رو به کاهش می‌گذارد در حالی که با رواج فرهنگ برهنگی و بد‌حجابی در جامعه مفاسد رو به فزونی می‌گذارد.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به وضعیت کشورهای غربی و کشورهایی که مسئله عفاف و حجاب در آنها رعایت نمی‌شود، تصریح کرد:‌ در این کشورها با وجود ادعای آنان، فساد و فحشا در حد بالایی قرار دارد و نه تنها ترویج ‌بدحجابی و برهنگی موجب عادت و بی‌تفاوتی جنس مخالف نشده است بلکه فساد رو به فزونی گذاشته است.

امام جمعه ماهشهر با تأکید بر این که در ایران دشمن با ترویج بد‌حجابی جنگ نرم را علیه ملت راه انداخته است، خاطر نشان کرد: ‌دشمنان در فتنه‌های مختلف و تحریم‌ها و تهدیدها موفقیتی به دست نیاورند و این بار از جبهه بد‌حجابی وارد شده‌اند؛ از این رو برای فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب، بهترین روش اقدام عملی و نشان دادن جایگاه و کارآیی عفت و فعال بودن زنان محجبه در جامعه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ماهشهر، در پایان با انتقاد از نگاه افراط گرایانه به مسأله حجاب گفت: افراط و تفریط در موضوع حجاب دسیسه دشمنان اسلام برای نابودی فرهنگ حجاب و عفاف است که باید در برابر این توطئه نیز آگاه و هوشیار بود.

حجاب از دغدغه‌های دینداران جامعه است

محمدحسین پورمحمدی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر، نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های تمام دینداران جامعه اسلامی مقوله حجاب است و ما وظیفه داریم که یک محیط سالم را برای تحصیل دانشجویان و جوانان به ویژه دختران فراهم کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ معنوی در جامعه از موارد مهمی است که در قرآن مورد تأکید قرار گرفته است و کسانی که در روی زمین از قدرت برخوردار شده‌اند باید برای قدرت فرهنگی و اقتصادی اسلام تلاش کنند.

پور محمدی با تأکید بر گسترش فرهنگ عفاف بر مبنای اصول کاربردی اظهار داشت: اگر در مورد عفاف و حجاب خواهان کاری ماندگاری هستیم و به فرهنگ‌سازی آن توجه داریم باید نسبت به رواج این فرهنگ در میان مردان و زنان توجه کنیم.

وی افزود: حجاب و عفاف برای مردان و زنان بیان شده است؛ اما علت تأکید زیادتر برای رعایت عفاف و حجاب از سوی زنان در قرآن کریم به واسطه ظرافت بانوان است اما مردان هم باید چشم‌پوشی و طهارت را مورد توجه قرار دهند؛ نابودی خانواده پس از نابودی فرهنگ عفاف و حجاب گام دوم و مهم دشمنان در جوامع اسلامی است و‌ خطر عظیم برای جامعه اسلامی در موضوع بی‌حجابی در بعد اجتماعی از هم پاشیدن خانواده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر، ادامه داد: رعایت عفاف و حجاب موجب فراهم شدن محیط آرام برای تربیت فرزندان و سکونت توأم با آرامش میان زنان و مردان است و هدف از ترویج بی‌حجابی در جامعه از سوی دشمنان برهم زدن آرامش در محیط خانواده است.

پورمحمدی در پایان با تأکید بر نقش خانواده‌ها در ترویج عفاف و حجاب، بیان داشت: ما به عنوان مسؤولان دانشگاه از خانواده‌های محترم دانشجویان انتظار داریم که ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کرده و پیگیر وضعیت آموزشی، اخلاقی و ارتباطی فرزندان خود باشند و ما را در امور تربیتی یاری کنند.

گفتنی است، در نخستین همایش دختران خورشید که به منظور تشویق و ترغیب دانشجویان دختر به پوشش اسلامی و الگوگیری از حضرت زهرا (س) و تقدیر و تشکر از دانشجویان فعال در زمینه‌های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر برگزار شده بود از بیست نفر از دانشجویان ممتاز و فعال در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و حجاب برتر تقدیر و تجلیل به عمل آمد./945/پ201/س
ارسال نظرات