۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۹۰۴۲۱
امام جمعه ماهشهر:

داشتن حکومت ولایی آرزوی ملت‌های مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر، با بیان این که اسلام ولایی در جهان به عنوان رقیبی سرسخت برای استکبار مطرح است، اظهار داشت: امروزه کشورهای اسلامی، آرزوی داشتن حکومتی همچون جمهوری اسلامی ایران که با محوریت ولی فقیه است، را دارند.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر
حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به عطش جهان مبنی بر دستیابی به اسلام ولایی اشاره کرد و گفت: اکنون اسلام ولایی در جهان به عنوان رقیبی سرسخت برای استکبار مطرح است و مردم طالب اسلام در تقابل با آمریکا هستند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه، تمسک به ولایت را تمسک به روح اسلام دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه به برکت وجود ولایت در جامعه اسلامی ایران، به موفقیت‌های بسیار شگرفی در جهان کسب کرده‌ایم، از این رو باید این مسأله را برای جوانان به خوبی تبیین کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ماهشهر با بیان این که باید نعمت ولایت را ارج نهیم، تأکید کرد: اگر در کشورهایی مانند افغانستان و عراق ناظر نابسامانی‌های فراوان هستیم به سبب نبود ولایت و رهبری آگاه و مقتدر است.

حجت الاسلام غبیشاوی با تأکید بر این که اکنون جهان عطش دین اسلام، به‌ویژه تشیع را احساس می‌کند، اظهار داشت: اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند معرفی اسلام ولایی به جهانیان هستیم؛ از این رو باید فعالیت‌های بسیاری برای ترویج مبانی اصیل اسلام انجام دهیم.

امام جمعه ماهشهر در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: رسانه‌های گروهی با تبلیغ و تبیین ارزش‌های اسلامی و مساجد و با برگزاری آیین باشکوه می‌توانند نقش بسزایی در ترویج بیش از پیش اسلام ناب محمدی داشته باشند.

وی با اشاره به این که ادیان آسمانی انسان را جانشین و خلیفه خدا در روی زمین می‌دانند، اظهار داشت: خداوند انسان را جانشین خود در روی زمین قرار داده و فرشتگان را موظف به سجده بر حضرت آدم کرد، اما متأسفانه در فرهنگ غربی این چنین جایگاهی برای انسان قائل نیستند و با افکار و عملکرد خود، انسان را همچون یک حیوان مادی می‌دانند.

حجت الاسلام غبیشاوی به اقدام مستکبران در کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره و تصریح کرد: استعمارگران برای به دست آوردن ثروت مضاعف و گسترش قلمرو خود در سراسر جهان همواره در تلاش هستند تا به کشورهای مستضعف حمله و جان و مال و ثروت آنان را به غارت ببرند.

امام جمعه ماهشهر با اشاره به باز شدن پرونده نقض حقوق بشر آمریکا در سازمان ملل‌ بیان داشت: این جریان‌ها برای جلوگیری از اعتراض کشورهای جهان است و باز‌کردن پرونده نقض حقوق بشر آمریکا فقط برای حفظ آبروی سازمان ملل است.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر‌ با بیان این که حکومت ولایی در سلطه اجانب و بیگانگان قرار نمی‌گیرد، خاطر نشان کرد: اگر دشمنان در بین کشورهای اسلامی تنها از ایران خشمگین هستند به سبب وجود ولایت فقیه است.

وی در پایان با تأکید بر این که افتخار ایران اسلامی در جهان به سبب استکبارستیزی و مقابله با زورگویان شرق و غرب است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به برکت ولایت فقیه، سایر کشورهای اسلامی به ایران غبطه خورده و در آرزوی داشتن چنین حکومتی هستند./945/ت302/س
ارسال نظرات