۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۸۹۹۲۱
امام جمعه ماهشهر:

ساماندهی نظام آموزشی زمینه‌ساز تحول در حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر گفت: شیوه تدریس و تحصیل در حوزه علمیه بسیار محکم و عمیق است؛ از این رو نیل به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و تحول در حوزه‌های علمیه، نیازمند ساماندهی جدی است.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر
حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تحول در حوزه اظهار داشت: حوزه علمیه مکتبی ریشه دار، برای تحصیل علوم دینی است که شیوه تدریس و تحصیل در آن بسیار محکم و عمیق است؛ از این رو نیل به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و تحول در حوزه علمیه، نیازمند ساماندهی جدی است.

حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه سخنان خود، به روز کردن و اصلاح نظام آموزشی حوزه علمیه را نیازمند زمان و برنامه ریزی منسجم دانست و ابراز داشت: باید نظام آموزشی را براساس ساختار ها و نیازهای زمان تنظیم کرد تا بدین ترتیب امر تحول در حوزه های علمیه محقق شود.

وی به ورود تکنولوژی و فناوری در عرصه آموزش اشاره و تصریح کرد: نظام آموزشی و شیوه‌های تدریس نیز باید همگام با این سرعت و با استفاده از فناوری و تکنولوژی حرکت کند؛ اما این سرعت نباید باعث سطحی‌شدن و عدم تعمق در امور آموزشی و یادگیری شود.

امام جمعه ماهشهر، نشر تعالیم اسلامی، هدایت جامعه به سوی اخلاق اسلامی و دفاع از کیان اسلام و تشیع را اهداف کلان حوزه علمیه عنوان کرد و افزود: حوزه علمیه باید ایدئولوگ حکومت باشد، در حل مسائل اجتماعی، حکومتی و سیاسی پیش قدم باشد و برای رفع آنها راهکارهای مناسب و کاربردی ارائه کند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه، عدم ساماندهی نظام آموزشی را یکی از موانع موجود در مسیر تحول حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: یکی از مسائلی که برای ایجاد تحول در حوزه علمیه و پیشرفت آن باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع ساماندهی نظام آموزشی است که اگر به درستی انجام نگیرد مانع از رسیدن به اهداف و تعالی حوزه خواهد بود.

حجت الاسلام غبیشاوی، حوزه علمیه را بهترین محل خدمت به اسلام و نظام عنوان داشت و افزود: با توجه به تهاجم فرهنگی و حملات حجیم دشمن علیه ایران اسلامی، وظیفه حوزه علمیه و روحانیت بسیار سنگین است؛ از این رو حوزه‌ها باید برای مقابله با این جنگ، به سلاح علم و ایمان مجهز و با تقویت روزافزون آن و پاسخ به نیازهای اجتماع، وارد این عرصه شوند و وظیفه اصلی خود را ادا کنند./945/پ202/س
ارسال نظرات