۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۶
کد خبر: ۸۹۹۱۸
استاد حوزه علمیه قم:

باید‌ها و نباید‌های زندگی مشترک برای زوج‌های جوان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دهنوی با اشاره به بایدها و نبایدها در تعامل زوج‌های جوان گفت: دو اصل مهم در زندگی زوج‌های جوان، ابراز محبت مرد به زن و حفظ اقتدار مرد از سوی زن است.
حجت‌الاسلام حسين دهنوي از کارشناسان خانواده و استادان حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام دهنوی از استادان حوزه و دانشگاه در همایش تحکیم بنیان خانواده که هفدهم آبان ماه از سوی بسیج طلاب خواهران خراسان در دفتر تبلیغات اسلامی مشهد برگزار شد، با اشاره به بایدها و نبایدها در تعامل زن و شوهر گفت: دو اصل مهم در زندگی زوج‌های جوان، ابراز محبت مرد به زن و حفظ اقتدار مرد از سوی زن است.

وی، مهارت شنوایی و ارتباط کلامی را برای مردان ضروری دانست و افزود: زن اهل کلام است و مرد اهل سکوت؛ یکی از نیازهای زن این است که با همسر خود صحبت کند و احساسات خود را ابراز کند، صحبت نکردن مرد پیامدهای بدی را برای زن به دنبال دارد.

حجت الاسلام دهنوی، اسلام را دارای برنامه و الگوهایی برای زندگی زناشویی خواند و اظهار داشت‌: زن محبت پذیر است و شدت عواطف دارد و دوست دارد همسرش او را دوست داشته باشد و این علاقه را به او ابراز کند که این مورد از اصول مهم زندگی است.

این مشاور خانواده در پاسخ به این شبهه که عده ای معتقدند زن و مرد باهم مساویند و مسؤولیت داخل و خارج از خانه نباید به عهده شخص خاصی باشد، تصریح کرد: این شبهه از نظریات فمینیست ها به وجود آمده که اعتقاد به حذف واژه مادر از فرهنگ جامعه و تخریب بنیان خانواده دارند، مرد رئیس خانه و زن مدیر خانواده است و کلام قرآن در هیچ زمانی قدیمی نمی شود.

حجت الاسلام دهنوی با اشاره به ضرورت حفظ اقتدار مرد از سوی زن خاطرنشان کرد‌: زن باید مطیع مرد باشد و او را تکیه گاه و سنگربان خود بداند، مرد مقتدر هیچ گاه فرمان نمی دهد و با خانواده اش مهربان است. اقتدار، احساس مردانگی است و زن نیز چنین مردی را دوست دارد.

این مشاور برجسته به یکی از مهم‌ترین نبایدهای زندگی اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل بدبختی زن و مرد، تجسس است. گاهی در زندگی زناشویی باید به اصل تغافل عمل کرد در این اوقات اگر به نبایدهای دین عمل کنید زندگی گلستان خواهد شد./969/پ202/س
ارسال نظرات