۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۸۹۴۸۱
استاد حوزه علمیه:

دور ساختن انسان از اهل بیت از ترفندهای شیطان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله تحریری در درس اخلاق هفتگی خود گفت: مومنان باید با اطاعت از فرامین معصومین و توکل بر خداوند و الگوگیری از صالحان در برابر حیله های شیطان مقابله کنند.
درس اخلاق


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، درس اخلاق هفتگی مرکز جامع علوم اسلامی، چهارشنبه، دوازده آبان ماه با حضور روحانیان و طلاب مقطع سطح این مرکز برگزار شد.

در این جلسه؛ آیت الله تحریری، استاد حوزه علمیه با اشاره به این که اهل بیت(ع) به حلول شیطان در وجود انسان تذکر داده اند، ابراز داشت: محور کار شیطان وسوسه کردن و دور ساختن انسان از اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که توجه به موانع وجودی و هدف بالا و چگونگی محفوظ ماندن در برابر آسیب ها در هر حرکت و عملی لازم است، خاطرنشان کرد: بندگی خاصانه خداوند هدف انسان ها در این عالم است و شیطان یک مانع است که خود نیز به دشمنی خود اقرار کرده است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه پیروی از اهل بیت(ع) و توکل بر خداوند و الگوگیری از صالحان و مخلصان را عامل محفوظ ماندن بشر در برابر جلوه گری های شیطان معرفی کرد و گفت: شیطان برای هرفردی یک نوع جلوه گری از خود بروز می دهد.

وی وسوسه کردن، زینت بخشیدن دنیا، غفلت از آخرت و توجیه گری را از راهکارهای نفوذ شیطان بر انسان برشمرد و افزود: وسوسه های گوناگون شیطان برای این است که انسان تحت ولایت شیطان قرار گیرید.

آیت الله تحریری در ادامه خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که اعمال با اهداف و آخرت سنجیده شود و با اهتمام به نماز اول وقت و ارتباط ولایی با اهل بیت(ع) و خضوع در برابر این خاندان با وسوسه های شیطان مبارزه صورت گیرد.

وی در پایان با توجه به نزدیکی ماه ذی الحجه به طلاب علوم دینی توصیه کرد: در این ماه با التزام به اعمال وارده و دعای روز مهم عرفه انس بگیرید.

گفتنی است؛ درس اخلاق مرکز جامع علوم اسلامی چهارشنبه هر هفته با حضور آیت الله تحریری به طور منظم برگزار می‌شود./921/پ202/ع

ارسال نظرات