۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۸۸۹۰۲
استاد حوزه علمیه:

طلاب به اخلاق و تهذیب نقس توجه بیشتری کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله تحریری در درس اخلاق گفت: با رعایت اخلاق و تهذیب نفس با جلوه گری شیطان مقابله کنید.
طلاب به اخلاق و تهذیب نقس توجه بیشتری کنند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، درس اخلاق هفتگی مرکز جامع علوم اسلامی، چهارشنبه، پنجم آبان ماه با حضور روحانیان و طلاب مقطع سطح این مرکز برگزار شد.

دراین جلسه؛ آیت الله تحریری، استاد حوزه علمیه با بیان ویژگی های بالای علمی و معنوی مقام معظم رهبری گفت: ایشان در سفر اخیر خود تاکید فراوانی به تهذیب نفس و رعایت اخلاق داشتند که این نشان دهنده اهمیت اخلاق در زندگی و فعالیت های انسان است.

وی با اشاره به این که خلصت های اخلاقی انسان در جوانی هنوز ریشه نکرده است و امکان تغییر آن وجود دارد، ابراز داشت: از این فرصت جوانی حداکثر استفاده را ببرید و به هر اندازه ای که برای درس و کار علمی زمان قرار می دهیم به کارهای اخلاقی نیز مشغول شوید.

این استاد اخلاق حوزه با بیان این که قلب انسان لطیف و آسیب پذیر است، خاطرنشان کرد: با اهتمام عملی و رعایت مسایل اخلاقی مراقب خود باشید و این را بدانیم که فریب و جلوه گری شیطان برای ما طلاب به شکل خاص و متفاوت از مردم صورت می گیرد.

وی در پایان به طلاب و روحانیان توصیه کرد: در کارهایتان هدف حقیقی داشته باشید و مکرر به این هدف توجه داشته باشید و تمام فعالیت و اعمال خود را با هدف حقیقی خودتان بسنجید.


گفتنی است؛ درس اخلاق مرکز جامع علوم اسلامی هر هفته بعد از ظهرچهارشنبه با حضور آیت الله تحریری به طور منظم برگزار خواهد شد./921/پ202/ص

ارسال نظرات