۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۸۵۷۳۴
آیت الله طبرسی:

ایجاد هیأت های علمی در سطوح مختلف حوزه علمیه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به ضرورت تحول در حوزه علمیه گفت: امروز یکی از مهم ترین نیازهای حوزه تشکیل هیأت های علمی برای سطوح و رشته های مختلف حوزوی و رسمیت یافتن آن در فضای حوزوی است.
آيت الله نورالله طبرسي، نماينده ولي فقيه درمازندران و امام جمعه ساري،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، عصر روز گذشته در مراسم افتتاح و بهره برداری ساختمان مدرسه علمیه خواهران شهرستان جویبار با اشاره به این که در گذشته برنامه ای برای توسعه و گسترش مدارس علمیه خواهران وجود نداشت، گفت: اما با راه اندازی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم و نیز تأسیس مدیریت های منطقه ای نگاه های گذشته تغییر بافت.

وی توسعه و گسترش مدارس علمیه خواهران در مناطق مختلف را ضروری دانست و افزود: نگاه های امروز در بحث حوزه های علمیه خواهران باید در گذشته به مرحله اجرا می رسید.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری توسعه و گسترش مدارس علمیه را سبب کاهش بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانست و تصریح کرد: اگر تقویت مدارس علمیه خواهران از ابتدا مورد توجه قرار می گرفت؛ بسیاری از مشکلات فرهنگی در جامعه وجود نداشت.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنانش تحول در حوزه های علمیه را امری کاملاً ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز یکی از مسائلی که باید در اولویت برنامه ریزان حوزه قرار گیرد مسأله تحول است که در گذشته توجه چندانی به آن نمی شد.

امام جمعه ساری مقوله تحول در حوزه را شامل مباحث مختلف خواند و ادامه داد: توجه به هر کدام یک از موضوعات علمی، آموزشی و پژوهشی موجود در حوزه نیازمند یک برنامه ریزی مدون و جدی است که باید هم از سوی مسؤولان حوزه در مرکز و هم متولیان حوزه در شهرستان ها دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران نوآوری در شیوه های آموزشی، پژوهشی، متون درسی حوزه های علمیه را از مصادیق بارز تحول در حوزه های علمیه عنوان کرد و بیان داشت: حوزه باید در این بخش ها نیز گام های جدیدی بردارد تا به هدف اصلی که همان تحول است دست پیدا کند.

امام جمعه ساری حوزه های علمیه را مهد مباحث جدی علمی دانست و خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین نیازهای حوزه تشکیل هیأت های علمی برای سطوح و رشته های مختلف حوزوی و رسمیت یافتن آن در فضای حوزوی است که باید به صورت جدی دنبال شود.

گفتنی است، در این مراسم سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، امام جمعه جویبار و جمعی ازمدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند./950/پ202/س
ارسال نظرات