۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۸۴۵۶۵
حجت الاسلام سقای بی ریا:

اختلافات نباید به وحدت خدشه ای وارد کند / آرمان انقلاب اسلامی در دنیا طرفدار دارد

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس جمهور در امور روحانیت، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت اتحاد و همدلی مسؤولان گفت: اختلافات در یک سطحی قابل پذیرش است، اما باید خطوط اصلی و اساسی انقلاب اسلامی را همواره مراعات و رعایت کنیم.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا
حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا، مشاور رییس جمهور در امور روحانیت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان عالیرتبه نظام مبنی بر ضرورت حفظ وحدت مسؤولان، ابراز داشت: نظام اسلامی ما از سه قوه تشکیل شده است که جزو ارکان اساسی نظام هستند و باید با هم هماهنگ باشند.

وی با بیان اینکه آنچه باعث گسست نیروهای اصیل انقلاب شود حرام است تصریح کرد: ممکن است سلایق با هم مختلف باشد، ولی اگر این اختلافات گسترش یابد و به سردرگمی و از کارافتادن مجموعه های نظام شود حرام است.

حجت الاسلام سقای بی ریا ادامه داد: اختلافات در یک سطحی قابل پذیرش است و البته طبیعی نیز هست که بین مسؤولان اختلافاتی در این سطح وجود داشته باشد، اما باید خطوط اصلی و اساسی انقلاب اسلامی را همواره مراعات و رعایت کنیم.

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جذب حداکثری و دفع حداقلی نیز خاطرنشان کرد: جذب حداکثری نیز باید برپایه اصول و ارزش های انقلابی و اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه اختلافات نباید به وحدت خدشه ای وارد کند، وحدت و همدلی را از رموز موفقیت ملت ایران دانست و ابراز داشت: مقام معظم رهبری مسایل مختلف را به صورت شفاف مطرح کردند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اضافه کرد: نکته مهم در فرمایشات رهبر انقلاب این بود که فرمودند اختلاف ما با نظام استکبار، اختلافی مبنایی است، ایشان تاکید داشتند ما با ظلم و استکبار مخالفیم و زیر بار ظلم و ستم نمی رویم.

حجت الاسلام سقای بی ریا اضافه کرد: آرمان انقلاب اسلامی، آرمانی است که در همه دنیا طرفدار دارد، عقبه نظام اسلامی بسیار گسترده است و هر کدام از مقامات جمهوری اسلامی ایران که به خارج از کشور می روند مردم با جان و دل از آنها استقبال می کنند، در حالی که ملت های دنیا از سران استکبار جهانی ابراز تنفر می نمایند.

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت ادامه داد: استکبار جهانی جمهوری اسلامی ایران را نمی خواهد چون ایران مخالف استکبار و منافع شان است و فکر اندیشه انقلاب اسلامی آنها را به وحشت می اندازد.

وی اظهار داشت: اخیرا یکی از رادیوهای بیگانه اعلام کرده بود که ما با ایران مخالف نیستیم، بلکه با تفکر حاکم بر این کشور مخالفیم، این اعتراف و اذعان آنها مطلب بسیار دقیق و درستی است.

حجت الاسلام سقای بی ریا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته است راه و خط امام راحل که همان استکبار ستیزی بود را ادامه دهد و این چیزی است که دشمنان ما از آن ناراحت و عصبانی هستند.

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تهدیدات دشمنان و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند این تهدیدها و تحریم ها همیشه بوده و الان نیز هست و برای ما تازگی ندارد.

حجت الاسلام سقای بی ریا تاکید کرد: چند روز قبل از سوخت گذاری نیروگاه اتمی بوشهر نیز دشمنان ما اعلام کرده بودند که اگر ایران بخواهد این نیروگاه را سوخت گذاری کند ما آن را هدف قرار می دهیم و می زنیم.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: تهدیدات نظامی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران واهی و توخالی است و ملت ایران نیز واهمه ای از تهدیدات آنها ندارد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات