۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۸۴۳۷۵
دادستان تبریز:

آشنایی اصناف با فقه مشاغل ضروری است

خبرگزاری رسا ـ دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: آگاهی بخشی جامعه در حوزه فقه و حقوق ضرورتی انکار ناپذیر است.
بازار تبريز


موسی خلیل اللهی، دادستان عمومی و انقلاب تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بخشی از جرائم واقع شده ناشی از عدم اطلاع از قوانین و احکام شرعی در جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: آگاهی بخشی به عموم اقشار جامعه در حوزه فقه و حقوق ضرورتی انکار ناپذیر است، چراکه جامعه آگاه به قانون، مجرمان کمتری نیز دارد.

دادستان تبریز با تأکید بر آشنایی اصناف و بازاریان با احکام و فقه مشاغل گفت: در قدیم الایام رسم این‌گونه بوده که بازاریان صبح هر روز کاری ابتدا به مدارس علوم دینی مراجعه کرده و با مباحث مربوط به مکاسب آشنا می شدند.

خلیل اللهی ادامه داد: استقرار برخی از مدارس و حوزه‌های علمیه در جوار بازار بزرگ تبریز نیز حاکی از این موضوع دارد که در گذشته بازاریان خود طلاب حوزه‌های علمیه بودند.

وی خاطر‌نشان کرد: امروزه با گسترش ارتباطات و مشغله های کاری، کمتر شاهد حضور بازاریان و اصناف در مدارس علوم دینی هستیم، البته تعدادی از بازاریان نیز جوان بوده و با مسائل مربوط به کسب روزی حلال کمتر آشنا هستند.

دادستان تبریز با بیان این‌که صاحبان مشاغل بایستی با فقه و مبانی دینی مربوط به کار خود آشنا باشند، اظهار داشت: در این صورت رزق و روزی بازاریان نیز با برکت خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیشگیری از وقوع جرم، پیگیری و اصلاح را سه وظیفه عمده دستگاه قضایی دانست و گفت: در همین راستا سلسله نشسـ‌ت‌های آشنایی با قانون در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

خلیل اللهی ادامه داد: ویژه برنامه‌هایی نیز از سوی صدا و سیما برای آگاهی‌بخشی به عموم اقشار جامعه تهیه و پخش می‌شود./935/پ302/س

ارسال نظرات