۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۸۲۵۱۹
امام جمعه ماهشهر:

مسؤولان بستر تهذیب نفس را در جامعه فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر گفت: مبلغان و مسؤولان فرهنگی باید برنامه ریزی مناسبی برای انجام فعالیت‌های دینی داشته باشند و برای علاقه‌مندان به برنامه‌های دینی، بستر مناسبی فراهم کنند.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر
حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ماه رمضان را بهترین ماه و ساعات آن را بهترین ساعت‌ها دانست و اظهار داشت: باید با درک عظمت و فرصتی که در ماه مبارک رمضان نصیب ما شده است، برنامه ریزی دقیقی برای استفاده از این ماه انجام دهیم.

امام جمعه ماهشهر انجام مستحبات و اعمال ماه های رجب و شعبان را مقدمه ای برای ورود به ماه مبارک رمضان دانست و بیان داشت: اهتمام به انجام مستحبات و خواندن دعاهای وارده در ماه شعبان سبب می‌شود تا با روحیه ای مناسب وارد میهمانی خدا شویم و قدر و منزلت این فرصت طلایی را به خوبی درک کنیم.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به دعای استقبال ماه مبارک رمضان در صحیفه سجادیه مبنی بر «سلام خدا بر ماهی که در آن دل‌ها صاف و گناهان کم می شود،» خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان دل‌های مردم برای فراگیری احکام و معارف الهی و رعایت حدود آماده‌تر است؛ از این رو می بینیم که میزان بزهکاری در این ماه به شدت کاهش می یابد.

وی با اشاره به وظیفه مبلغان دینی جهت ترویج احکام و معارف الهی در این ماه ابراز داشت: مبلغان و مسؤولان فرهنگی باید برنامه ریزی مناسبی برای انجام برنامه های دینی داشته باشند و برای کسانی که آمادگی شرکت در برنامه های دینی را دارند بستر مناسبی فراهم کنند.

این استاد حوزه علمیه برنامه ریزی جهت تهذیب نفس را بسیار مهم خواند و بیان داشت: تهذیب نفس مقدمه‌ای برای پذیرش سایر احکام الهی است و توجه به خودسازی سبب می شود در مسائل اجتماعی به ویژه مسأله ولایت پای‌بندی بیشتری داشته باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر با اشاره به آیه«کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون» اظهار داشت: روزه گرفتن زمینه ای جهت کسب تقوای الهی است و اگر انسان بتواند تقوا را در خود به وجود آورد، می تواند در خط اصیل اسلام و ولایت گام بردارد.

حجت الاسلام غبیشاوی با تأکید بر استفاده مناسب از فرصت جوانی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: با توجه به این که ماه رمضان بهار قرآن است جوانان با شرکت در جلسات قرآنی و درک مفاهیم آیات قرآن و ادعیه ماه مبارک رمضان می توانند بهترین بهره را از این ماه ببرند./945 /پ202/س
ارسال نظرات