۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۸۲۴۰۵
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

مشارکت مردم در فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: مشارکت اقشار گوناگون مردم‌ در فعالیت‌های فرهنگی و دینی نقش مهمی در تأثیرگذاری این ‌گونه فعالیت‌های دارد.
حجت الاسلام شريفي، رييس کل دادگستري آذربايجان شرقي
حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره دوازدهم مرداد سالروز ‌صدور فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: نقشی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تنویر افکار عمومی، ترغیب، فراخوانی و بسیج عمومی مردم برای حضور در صحنه های مختلف و هماهنگی بین کلیه نهادها و دستگاه های فرهنگی داشته، مثبت و از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی خاطر‌نشان کرد: با عنایت به این‌که رهبر فرزانه انقلاب بر ضرورت ادامه فعالیت‌های نهاد شورای هماهنگی تبلغیات اسلامی تأکید کرده‌اند، رسالت این نهاد با توجه به اساسنامه و رهنمودهای حضرت امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری مشخص است، البته اقدامات شورای هماهنگی در شرایط کنونی بسیار مثبت است.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به نقش نهاد هماهنگی تبلیغات اسلامی در انسجام و هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دینی و مردمی‌ تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با ایجاد همبستگی تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی در برگزاری مراسم و آیین‌ها و ایجاد تمهیدات لازم برای حضور مستمر در پاسداری از دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های آن و نیز اعلام مواضع نظام جمهوری اسلامی نقش برجسته‌ای را ایفا‌ کرده است.

وی ابراز داشت: با توجه به این‌که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسؤولیت برنامه‌ریزی، هماهنگی، ‌سیاستگذاری، نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبت‌های عمومی نظام جمهوری اسلامی را عهده دار است، ضروری است به صورت علمی و کارشناسی و نیز با برنامه‌ریزی دقیق نقش خود را پر‌رنگ‌تر و هماهنگی کامل را ما میان سازمان‌ها و نهادهای مذهبی و فرهنگی را ایجاد کند.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تأکید بر رویکرد مردمی در ویژه برنامه‌های ایام الله اظهار داشت: مشارکت تمام اقشار مردم و گروه‌ها در برنامه‌ها و فعالیت‌ها و واگذاری اداره این برنامه‌ها و فعالیت‌ها به خود مردم نقش مهمی در اجرای بهتر این مراسم در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: تبادل و تعاملات فرهنگی مبان استانی با نگاه به تنوع مذهب، زبان و قومیت در مناطق مختلف کشور می‌تواند در اجرای باشکوه و پرشور برنامه‌ها و مراسم مذهبی و فرهنگی و حضور گسترده مردم نقش اساسی داشته باشد.

عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه خاطر‌نشان کرد: فعالیت‌های دفتر شورای هماهنگی تبلیغات در استان آذربایجان شرقی مفید بوده و به سبب این عملکردها به عنوان دفتر نمونه استانی، در کشور برگزیده شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات