۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۸۱۹۳۹

مراسم عمامه‌گذاری حوزه علمیه بناب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نیمه شعبان، شماری از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) معمم شدند.
مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه بناب مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همرمان با میلاد حضرت ولیعصر(عج) مراسم عمامه گذاری 37 طلبه حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب شب گذشته در مصلای اعظم این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب در سخنانی با تبریک فرا رسیدن میلاد مسعود یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: در دوران ظهور حضرت حجت(عج) ارزشمداری و شایسته سالاری مطلق و به دور از تبلیغات، مصلحت اندیشی، باندبازی و حزب‌گرایی است.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی در جهت اهداف امام زمان(عج) و زمینه ساز ظهور آن حضرت بود، خاطر‌نشان کرد: روحانیت نقش حساس و خطیری در آمادگی افکار و اندیشه‌ها برای ظهور آن منجی بر عهده دارند.

امام جمعه بناب وحدت کلمه و اتحاد را یکی از عوامل مؤثر برای مقابله با دشمنان فرهنگ مهدویت دانست و گفت: افزایش آگاهی‌های عمومی، تزکیه نفس و تبلیغ مخلصانه رسالت امروز روحانیت محسوب می‌شود.

امام جمعه بناب تفرقه افنکی میان گروه‌ها و احزاب داخلی را از جمله توطئه‌های شوم دشمنان دانست و تصریح کرد: دوگانگی و تفرقه خواست دیرین استکبار جهانی است، انقلاب اسلامی در سایه وحدت کلمه و اتحاد به پیروزی رسید.

حجت الاسلام بنابی با بیان این‌که در دوران ظهور حضرت حجت(عح) بشر به بلوغ فکری و رشد کافی عقیدتی می‌‌رسد، تصریح کرد: در دوران حکومت آن حضرت آثاری از جهل، کوته‌فکری و فقر فرهنگی در عالم باقی نمی‌ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر گسترش مطالعات جنبی و عمومی از سوی طلاب علوم دینی، اظهار داشت: اگر طلبه ای خود را سرباز امام زمان(عج) می داند، باید قدرت پاسخ‌گویی به شبهات جوانان و القائات غلط دشمنان اسلام را داشته باشد.

حجت الاسلام بنابی با بیان این‌که حضرت حجت(عج) رضایتی از طلاب کم سواد ندارد، خاطر نشان کرد: جامعه امروز ایران و جهان اسلام نیازمند مبلغانی توانا، پاسخگو و باسواد است، وظیفه حوزه‌های علمیه در دوران غیبت در تربیت طلاب توانمند بسیار مهم است.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با استقبال پرشور مردم متدین بناب همراه بود، 37 طلبه حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) معمم شدند./935/پ202/س
ارسال نظرات