۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۸۱۴۳۱
مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه:

مبلغان روحیه شهادت‌طلبی را بیش از گذشته در جوانان زنده کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، گفت: مبلغان برای مبارزه با استکبار و توطئه صهیونیسم بین‌الملل با استفاده از سیره علمی و عملی حضرت علی‌اکبر(ع)، روحیه شهادت‌طلبی را بیش از گذشته در میان جوانان زنده کنند.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه


حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر، مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان از مبلغان حوزوی خواست تا با شرکت در کلاس‌های ایام فراغت تابستانی که در سراسر کشور برای برگزاری حلقه‌های معرفت تشکیل شده در موضوعات جوان‌محور با محتواهایی که از غنای لازم برای جذب جوانان مفید است، استفاده کنند.

وی افزود: از آنجا که سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) فرزند امام حسین(ع) به عنوان اسوه‌ای برای جوانان، روز جوان نامیده شده، بر مبلغان معارف اهل بیت(ع) لازم است از ویژگی‌ها، ایثارگری‌ها، شهامت‌ها، ‌خودگذشتگی، فرمانبری از پدر و اطاعت از ولایت، روحیه شهادت‌طلبی، شجاعت، ستیز دائمی با دشمن و سیمای ملکوتی آن حضرت مطالبی را تهیه، تدوین و در اختیار جوانان سلحشور میهن اسلامی ایران قرار دهند.

حجت‌الاسلام رضوی‌مهر در ادامه خواستار بازگو کردن سجایای حقیقی حضرت علی‌اکبر(ع) همچون قرائت قرآن زیبا، منطق مأخوذ شده از منطق رسول‌الله، حسنات و ملکات اخلاقی آن حضرت از سوی مبلغان دینی برای جوانان شد و تصریح کرد: مبلغان با بیان این حقایق، جوانان را به دوری جستن از آنچه حضرت علی‌اکبر(ع) نهی کرده‌اند، سفارش کنند.

وی اظهار داشت: یقیناً مبلغان که افسران مبارزه با جنگ نرم دشمن از سوی رهبر معظم انقلاب نام گرفته‌اند، برای مبارزه با استکبار و توطئه صهیونیسم بین‌الملل با استفاده از سیره علمی و عملی حضرت علی‌اکبر(ع)، روحیه شهادت‌طلبی را بیش از گذشته در میان جوانان زنده خواهند کرد.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد:‌ اگر حسین فهمیده‌ای خود را به دژ دشمنان زد و با شهادت خود معبری برای حرکت پیروزمندانه رزمنداگان اسلام در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل ایجاد کرد، به این سبب بود که علی اکبر امام حسین(ع) را به درستی شناخته بود و با پیروی از سیره آن حضرت وارد معرکه جنگ با دشمنان خدا شده بود.

وی خواستار معرفی و گرامیداشت یاد نمونه‌هایی که با اسوه‌گیری و الگوگیری از حضرت علی‌اکبر(ع) خود را به انسان‌های مثال‌زدنی رسانده‌اند در مجالس و محافل شد و افزود: مبلغان حوزه علمیه با زنده نگهداشتن سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) جوانان را به جوّ صمیمی خانواده، حفظ حرمت پدر و مادر، اطاعت‌پذیری از والدین و به آموزه‌های دینی که تأکید بر حرمت‌داری از پدر و مادر می‌شود، دعوت کنند.

حجت‌الاسلام رضوی‌مهر در پایان از برگزاری برنامه‌های ویژه به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) در امامزادگان سراسر کشور، اول مردادماه خبر داد و گفت: در این مراسم باشکوه، بروشورها و مطالبی از خصایص اخلاقی و ابعاد روحی حضرت علی‌اکبر(ع) تهیه شده و در اختیار جوانان سلحشور میهن اسلامی قرار خواهد گرفت. /920/ت302/ج

ارسال نظرات