۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۸۰۹۶۸
از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه؛

همایش اسوه های ایثار و شهادت در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش اسوه های ایثار و شهادت، با هدف تجلیل از طلاب و روحانیان جانباز حوزه علمیه قم، به همت معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در قم برگزار شد.
همايش اسوه هاي ايثار و شهادت در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین همایش اسوه های ایثار و شهادت، عصر روز گذشته24 تیرماه، همزمان با سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، با حضور برخی از مسؤولان استان، شخصیت های حوزوی و طلاب و روحانیان جانباز حوزه علمیه قم در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام عباس رضوانی نسب، مدیرکل امور طلاب حوزه های علمیه در این همایش، با تجلیل از ایثارگری ها و رشادت های طلاب و روحانیان در عرصه های مختلف دفاع مقدس، هدف از برگزاری این همایش را تکریم و تجلیل از طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم ذکر و تصریح کرد: جانبازان و ایثارگران با گذشتن از جان خود در راه انقلاب اسلامی و دفاع از میهن، در مقابل دشمنان، به دفاع از مرزهای آبی، خاکی و هوایی جمهوری اسلامی پرداختند و امروز وظیفه ما است که از زحمات، رشادت ها و ایثارگری های این عزیزان قدردانی و تجلیل کنیم.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی استان قم نیز، عشق به خدا و ارزش های والای اخلاقی و اسلامی، ولایت محوری، بصیرت و شرح صدر را از مهم ترین پیام های فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

امام جمعه قم، با تجلیل از رشادت های شهدا، جانبازان و ایثارگران ابراز داشت: شهدا و جانبازان ممتازترین مسلمانان و مؤمنان هستند که در راه رضایت الهی و دفاع از اسلام از همه چیز خود گذشتند.

وی وحدت را ویژگی دیگر فرهنگ ایثار و شهادت دانست و با بیان اینکه وحدت بدون محور امکان ندارد تصریح کرد: وحدت این عزیزان بر اساس ایمان و تبعیت به فرامین ولی فقیه است است و در این مسیر حاضر نیستند با هر فردی متحد شوند.

گفتنی است، در پایان این همایش همچنین از حجج اسلام آقایان علی اصغر قربانی، حسین سلیمانی و کیوانی از طلاب و روحانیان جانباز حوزه علمیه قم، با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات