۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۸۰۳۲۱

حضور مبلغان قرآنی در بقاع متبرکه مازندران‌

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح‌های قرآنی در 25 امام‌زاده و بقاع متبرکه این استان با همکاری مبلغان حوزه علمیه قم خبر داد.
محفل انس با قرآن


حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از اجرای طرح قرآنی «1444» در 25 امامزاده استان خبر داد و گفت: این طرخ با برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت با محوریت روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم و تفسیر سوره مبارکه «کهف» هم‌زمان با سراسر کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران در حال اجرا است.

وی با بیان این‌که اجرای این طرح قرآنی با همکاری پانزده نفر از روحانیان‌‌ اعزامی از قم و پنجاه مربی قرآن در بقاع متبرکه اجرا می‌شود، افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ارتقای بصیرت و آشنا‌کردن آحاد مردم با روخوانی و روان‌خوانی و درک مفاهیم قرآن کریم از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح قرآنی در بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این‌که در پایان طرح به قبول شدگان از سوی امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گواهی‌نامه دوره آموزشی روخوانی و روان‌خوانی سوره مبارکه «کهف» اعطا می‌شود، خاطرن شان کرد: زمان برگزاری آزمون میان دوره و پایانی همزمان با سراسر کشور، 25 تیرماه و 14 مردادماه امسال خواهد بود و مراسم اختتامیه این طرح همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این‌که طرح ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان از سوی این اداره کل در تعطیلات تابستان در بقاع متبرکه استان در حال اجرا است، بیان داشت: در کلیه بقاع استان مازندران برنامه‌های قرآنی در زمینه تفسیر قرآن همراه با برپایی اردو و برنامه‌های متنوع دیگر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این برنامه ها سالانه از سوی سازمان اوقاف در اماکن متبرکه برگزار می‌شود، افزود: طرح اوقات فراغت جوانان که در سال گذشته با شرکت بیش از دو هزار و پانصد قرآن‌آموز برگزار شد در تابستان امسال با شرکت بیش از سه هزار شرکت کننده با کیفیت بسیار بیشتری دنبال می‌شود.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: برگزاری برنامه های متنوع دینی، فرهنگی و قرآنی در امامزاده ها و بقاع متبرکه مازندران موجب ارتقای سطح معلومات قرآنی و رشد بصیرت و آگاهی نوجوانان و جوانان با معارف و آموزه‌های دینی و مذهبی می شود./950/پ202/س

ارسال نظرات