۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۷۹۵۳۰

همایش مشاوره خانواده‌های طلاب در گرگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش مشاوره خانواده‌های طلاب حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) گرگان برگزار شد.
ازداوج طلبگي، ازدواج، طلاب، طلبه و ازدواج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، استاد اخلاق معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، امروز در همایش مشاوره خانواده‌های طلاب حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) گرگان که با حضور طلاب و خانواده‌های آنها در این حوزه برگزار شد، اختلاف خانوادگی را یکی از معضلات جامعه امروز دانست و گفت: متأسفانه امروز یک زن و شوهر به دلیل عدم شناخت مناسب به یکدیگر دچار اختلافات حاد می شوند که ادامه زندگی مشترک را برای آنها دشوار می کند.

وی افزود: یک زن و شوهر تنها در انسان بودن اشتراک دارند و از لحاظ فکر، ایده و گفتار از تفاوت عمده‌ای برخوردار هستند.

حجت الاسلام تراشیون آیین همسر‌داری را یک نوع مهارت در زندگی مشترک عنوان کرد و بیان داشت: یک زوج موفق باید این مهارت را به خوبی بیاموزند تا در زندگی دچار مشکل نشوند و فراگیری این آیین نیز تنها وظیفه یک نفر نیست؛ بلکه هر دو نفر باید این موضوع  را جدی گرفته و آن را دنبال کنند.

وی با بیان این‌که محیط خانواده با احترام متقابل زن و شوهر و توجه به روابط دو طرفه به محیطی سازنده و مناسب تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: زوج های جوان در آغاز زندگی مشترک این مسأله را در سرلوحه برنامه زندگی خود قرار دهند.

استاد اخلاق حوزه در ادامه با تأکید بر این‌که طلاب حوزه‌های علمیه باید در تشکیل زندگی خانوادگی الگویی برای جامعه باشند، بیان داشت: برگزاری دوره های مشاوره ای طلاب و خانواده های آنها در چگونگی آغاز یک زندگی مشترک بسیار حائز اهمیت است./950/پ202/س
ارسال نظرات