۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۸۹۸۳

مراسم گرامی‌داشت شهید صیاد شیرازی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گرامی‌داشت یازدهمین سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی در اهواز برگزار شد.
شهيد صياد شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، یازدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی ظهر امروز در مسجد امیرالمؤمنین(ع) لشکر 92 زرهی اهواز برگزار شد.

سیدعلی محرابی، فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در جنوب کشور، در این مراسم گفت: به هر جایی از زندگی شهید صیاد شیرازی که نگاه می‌کنیم، زیبایی، عشق، محبت و ارادت به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را می‌توان مشاهده کرد.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی از فضایل ویژه‌ای برخوردار بود و ابعاد معنوی زندگی با برکت او یک الگو است، باید راه و روش این شهید بزرگ مرد را ادامه دهیم و از خون شهدا صیانت و روح آن‌ها را از خود خوشنود کنیم.

محرابی خاطر‌نشان کرد: زندگی او سراسر افتخار و شهادتش هم برای کشور و ملت و اسلام ما عزت و برکت بود، ابعاد زندگی او به قدری گسترده است که شاید به گوشه‌هایی از آن‌ها رسیده باشیم و قطعاً ناگفته‌های بسیاری دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در جنوب کشور اظهار داشت: شاید شهید صیاد شیرازی با شهادتش شناخته شده باشد؛ اما به واقع او در زمان حیاتش هم بسیاری را شیفته خود کرده بود و همه شهید را می‌شناختند، او با شجاعت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های خود در عرصه های نبرد در روزهای نخست انقلاب، پیش ‌از انقلاب و حتی در زمان جنگ تحمیلی حق بزرگی به گردن ما دارد.

وی در ادامه ابراز داشت: شهید عشق و علاقه زیادی به سربازان داشت و خود را همیشه یک سرباز جان بر کف می‌دانست، او از علم و دانش نظامی بالایی برخوردار بود؛ هم عملیات را طرح‌ریزی می‌کرد و هم در عملیات شخصاً حضور داشت، نیروها را هدایت می‌کرد گوش به فرمان امام و رهبر خود بود و بزرگ‌ترین پاداش خود را رضایت رهبر می‌دانست.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در جنوب کشور خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌کنیم چنین فرمانده و انسان بزرگی میان ما بوده و امروز هم در میان ما حاضر است، روز گذشته، روز فناوری هسته‌ای در کشور ما بود که این دستاوردها همه از برکت خون شهدا از جمله شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی است و امیدواریم بتوانیم از رهروان صدیق این شهدا باشیم./945/پ202/س
ارسال نظرات