۱۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۷۸۵۵۶
شهردار قم:

امکانات اولیه برای ساختن شهری زیبا در قم فراهم شده است

خبرگزاری رسا ـ شهردار قم از تحولات بسیار خوبی در آینده نزدیک در شهر قم خبر داد و اظهار داشت: امکانات اولیه برای ساختن شهری زیبا و ایجاد تحول در قم فر اهم شده و امیدواریم با همکاری مسؤولان نظام، شهری در حد پایگاه جهان تشیع داشته باشیم.
مهندس محسن عابديني پور، شهردار قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهندس محسن عابدینی پور، شهردار قم، شامگاه یکشنبه، 15 فروردین ماه در دیدار آیت الله مکارم شیرازی از تحولات بسیار خوبی در آینده نزدیک در شهر قم خبر داد و اظهار داشت: امکانات اولیه برای ساختن شهری زیبا و ایجاد تحول در قم فر اهم شده و امیدواریم با همکاری مسؤولان نظام، شهری در حد پایگاه جهان تشیع داشته باشیم.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری قم در سال 88 گفت: با توجه به اینکه استان قم طی یک دهه گذشته در میان کلان شهرها از نظر حمل و نقل ترافیکی انبوه مغفول مانده بود، امسال رغم بسیار خوبی معادل یک هزار و 100 میلیارد ریال در مجلس شورای اسلامی برای مترو و مونوریل این شهر به تصویب رسید.

وی افزود: معادل همین مبلغ هم از صندوق ذخیره ارزی برای منوریل قم هزینه خواهد شد، همچنین 400 تا 500 میلیارد ریال نیز از محل تامین تجهیزات قطار شهری برای احداث مونوریل و قطار شهری قم تامین می‌شود

شهردار قم تصریح کرد: شهرداری نیز موظف است معادل دو هزار و 500 میلیارد ریال در زمینه حمل و نقل انبوه هزینه کند که پیش بینی می شود امسال در مجموع پنج هزار میلیارد ریال برای دو خط مونوریل و قطار شهری در قم هزینه کنیم.

وی اظهار داشت: در طی اجرای این دو پروژه دو مسیر قطبی شهر قم یعنی شمال به جنوب و شرق به غرب متحول خواهد شد و اقدامات بسیار موثری در زمینه حمل و نقل ترافیکی در این دو محدوده ایجاد خواهد شد.

عابدینی پور با اشاره به مشکل کمبود کمپینگ و پارکینگ در شهر قم گفت: به دلیل محدودیت کمپینگ و پارکینگ برای زایرانی که به شهر قم سفر می کنند، حجم عظیمی از زایران در بستر رودخانه اتراق می کنند و آنچنان به هم گره می خورند که خدمات رسانی را دچار اخلال و مشکل می کنند به همین دلیل پیشنهاد داده ایم که در سه نقطه از شهر یعنی در ورودی شمالی و جنوبی و همچنین مجاورت مسجد مقدس جمکران در هر نقطه حدود 400 هکتار از اراضی دولتی را برای احداث کمپنگ در اختیار شهرداری قرار دهند. و احداث کمپینگ در سطح شهر قم مشکل اتراق زایران را در بستر رودخانه قم حل می کند.

وی با اشاره به پروژه اتوبان حرم تا جمکران، گفت: این پروژه با ابتکار عمل شهرداری و با فروش اوراق مشارکت به ارزش چهار هزار میلیارد ریال تامین مالی شد و تاکنون یک میلیون و 400 هزار متر مربع از اراضی مسیر آن خریداری شده است، پیش بینی می شود تا پایان سال 89 محور حرم تا جمکران بازگشایی شود و در ادامه تکمیل پروژه در دو طرف مسیر مجموعه های فرهنگی، رفاهی، زایر سرا و هتل احداث شود.

شهردار قم در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم خدماتی شایسته شهر کریمه اهل بیت(س)، متناسب با نیاز مردم و ضرورت های زایرین تامین کنیم و حمل و نقل ترافیک شهری را در حد پایلوت نمونه جهان اسلام در قم داشته باشیم. /917/پ202/ص

ارسال نظرات