۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۷۷۳۴
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران:

357 گفتمان دینی در مدارس مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری 375 گفتمان دینی یک سال گذشته در مدارس استان خبر داد و برگزاری گفتمان های دینی در مدارس را ضروری دانست.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي مازندران
حجت الاسلام رحمت الله رضوی راد، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که شبهات فرهنگی در میان دانش آموزان هر روز در حال افزایش است، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس را ضروری دانست و گفت: در یک سال گذشته 357 گفتمان دینی در مدارس استان برگزار شد.

وی با بیان این که جلسات گفتمان دینی در مدارس استان به دو صورت برگزار می شود، گفت: یکی از جلسات گفتمان دینی به صورت عمومی با حضور تعداد زیادی دانش آموز برگزار می شود و برخی دیگر از گفتمان ها نیز با حضور تعداد کمتری دانش آموز با کیفیت بیشتری ادامه پیدا می کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که در تمامی گفتمان های دینی از حضور روحانیان با تجربه حوزه علمیه قم استفاده شده است، خاطرنشان کرد: حضور روحانیان مستعد در این بخش سبب استقبال از برنامه های گفتمان های دینی در مدارس شده است.

حجت الاسلام رضوی راد با بیان این که بسیاری از خانواده های دانش آموزان به به دلیل تأثیر گذاری برنامه های گفتمان های دینی خواستار گسترده تر شدن این طرح هستند، بیان داشت: متأسفانه مشکلات اعتباری مانع از توسعه این فعالیت ها در مدارس می شود.

وی ادامه داد: در صورت تمرکز دیگر دستگاه های متولی فعالیت های فرهنگی در طرح گفتمان های دینی شاهد گستردگی این طرح در تمامی مدارس استان خواهیم بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران همچنین‌ بهره‌مندی از روحانیان مرکز تربیت مدرس تخصصی کودکان قم را برای حضور در فعالیت های دینی و فرهنگی مدارس مازندران مؤثر دانست و گفت: حضور این مبلغان کارآزموده در مدارس و مهد های کودک مورد استقبال مناسب خانواده ها قرار گرفته است.

حجت الاسلام رضوی راد حضور روحانیان در مدارس را امری انکارناپذیر دانست و ادامه داد: در حال حاضر حضور این تعداد روحانی در مدارس استان پاسخ‌گوی نیاز دانش آموزان نیست و باید سازوکاری برای افزایش آن فراهم شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار روحانی در مدارس مازندران نماز جماعت ظهر و عصر را اقامه می‌کنند که با توجه به پنج هزار و 600 مدرسه استان نیاز به روحانیان بیشتری در مدارس داریم./950/پ202/س
ارسال نظرات