۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۶۱۸۸
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

وحدت امروز اهل سنت و شیعه محصول تلاش‌های امام خمینی‌ است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، وحدت فرق و مذاهب در کشور را به برکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: همزمان با هفته وحدت نشست‌های مشترک روحانیان شیعه و اهل سنت در برخی شهرهای این استان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، برگزاری نشست‌های مشترک میان شیعه و سنی را ضروری دانست و گفت: ده‌‌ها همایش مشترک با حضور روحانیان شیعه و سنی در برخی شهرهای استان برگزار خواهد شد.

وی وحدت فرق و مذاهب در کشور را به برکت انقلاب اسلامی ایران دانست و با اشاره به تلاش گسترده دشمنان، برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان، تصریح کرد: وحدت کلمه مردم و گردهم آمدن همراه با بصیرت و آگاهی آنان زیر پرچم ولایت، دشمن را نا امید و ناکام می‌کند.

حجت الاسلام گلمیرزاده،‌ یکی از ترفندهای دشمنان برای ایجاد اختلاف میان امت‌های اسلامی را‌ سوء استفاده از اختلاف‌های مذهبی دانست و خاطر‌نشان کرد: مسلمانان باید با تقویت نقاط مشترک موجود، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند و نگذارند، برخی اختلاف سلیقه‌های جزئی سبب سوء استفاده دشمنان شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که اهل سنت و شیعه در بیش از 95 درصد اصول دینی با هم اشتراک دارند، گفت: تکیه بر همین نقاط مشترک دینی و تقویت بیشتر آن همه توطئه های دشمنان را خنثی می کند و بر وفاق و همدلی مسلمانان می افزاید.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان امام زمان(عج) را محور وحدت خواند و اظهار داشت: امام زمان(عج) تنها کسی است که می تواند بین همه گروه ها و مردم جهان وحدت ایجاد کرده و عدالت اجرا کند.

وی با بیان این که وحدت امروز میان اهل سنت و شیعه در کشور محصول تلاش های امام خمینی (ره) و رهبرم معظم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: همه اقوام و مذاهب باید از اختلافات پرهیز کنند و به تعبیر قرآن به ریسمان الهی چنگ زنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان به برنامه های این سازمان در هفته وحدت اشاره کرد و با بیان این که افزون بر برنامه متنوع در سطح استان، برنامه‌های ویژه هفته وحدت در سه شهر ‌‌آستارا، تالش و رضوان‌شهر برگزاری می‌شود، گفت: دیدار روحانیان اهل سنت و شیعه گیلان با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، برپایی جلسات و نشست های مشترک روحانیان شیعه و اهل سنت، نشست های صمیمی جوانان شیعه و اهل سنت، برگزاری ده جلسه هم اندیشی در مساجد هر شهرستان و ده ها جلسه در مساجد روستایی و مدارس گیلان از مهم‌ترین برنامه اداره کل تبلیغات اسلامی در ‌هفته وحدت در استان است./950/ت302/س
ارسال نظرات