۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۵۶۳۳۶

بیانیه مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه در حمایت دانشجویان جهان

بیانیه مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه در حمایت دانشجویان جهان
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در حمایت از قیام گسترده اساتید و دانشجویان کشورهای مختلف جهان، بیانیه ای منتشر کرد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در حمایت از قیام گسترده اساتید و دانشجویان کشورهای مختلف جهان، در بیانیه ای یادآور شد: این حرکت‌ها در دفاع از ملت مظلوم و مقاوم غزه و فلسطین برخاسته از فطرت پاک انسان‌های آزاده می‌باشد.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
«وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا»؛
چرا در راه خدا و به خاطر مردان و زنان و كودكان ناتوانى كه مى‌گويند: اى پروردگار ما، ما را از اين قريه ستمكاران بيرون آر و از جانب خود يار و مددكارى قرار ده، نمى‌جنگيد؟
(آیه شریفه 75 سوره مبارکه نساء)
 
من شما جوانان را مخاطب خود قرار می‌دهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آیندهه‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما می‌بینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمی‌کنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.
 
نامه اول مقام معظم رهبری به جوانان غرب
 
حدود یک دهه قبل رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) جوانان اروپایی را در نامه‌ای خطاب قرار داده و حس حقیقت‌جویی آن‌ها را تحریک کردند و تحقق مطالبه حکیم فرزانه را امروزه در دانشگاه‌های غرب خصوصاً آمریکا مشاهده می‌کنیم که علی‌رغم فشار، تهدید، ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی و محرومیت‌های دانشگاهی و دولتی، همچنان به آرمان بلند عدالت‌خواهی پایبند هستند.
 
ما اساتیدبسیجی حوزه علمیه قم حمایت قاطع خود از قیام و اعتراض‌های گسترده اساتید و دانشجویان کشورهای مختلف جهان خصوصاً آمریکا را بر ضد رژیم صهیونیستی، غاصب و کودک‌کش اسرائیل و حامیان آن را اعلام می‌نمائیم.
 
این حرکت‌ها در دفاع از ملت مظلوم و مقاوم غزه و فلسطین برخاسته از فطرت پاک انسان‌های آزاده می‌باشد.
 
امیدواریم این حرکت‌ها مقدمه‌ی ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا له الفداه) برای تطهیر زمین از لوث ظلم و برقراری عدالت و آزادی حقیقی باشد که این وعده راستین تمام ادیان توحیدی است.
 
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم
ارسال نظرات