۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۵۶۳۱۱

استقبال کم نظیر مردم آران و بیدگل از مسابقه قرآنی ویژه رمضان

استقبال کم نظیر مردم آران و بیدگل از مسابقه قرآنی ویژه رمضان
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل از شرکت ۳۴ هزار و ۲۰۰ نفر در مسابقه روزانه قرآنی ماه رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» همزمان با سراسر کشور با در طول ماه مبارک رمضان در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

وی افزود: وجه تمایز شهرستان آران و بیدگل در اجرای این پویش، علاوه بر اجرای پویش کشوری، بومی سازی این پویش با تولید محتوا و کلیپ‌های روزانه تفسیری و اجرای مسابقه قرآنی با بهره گیری از ظرفیت قرآنی این شهرستان بود.

حجت الاسلام مجیدی تبار گفت: در اجرای این طرح بومی سازی شده، کلیپ‌های تفسیری سه دقیقه‌ای نکات تدبری و مفاهیم آیات منتخب توسط حجت الاسلام «مهدی یوسفیان آرانی» معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت حوزه عامیه قم بیان و تلاوت آیات منتخب آن را استاد محمدجواد نصیری آرانی قاری ممتاز ملی شهرستان آران و بیدگل برعهده داشت.

وی با اشاره به اینکه هر روز ماه رمضان، یک مسابقه پیامکی روزانه از کلیپ همان روز برگزار می‌شد، افزود: در مجموع ۳۰ روز مسابقه از محتوای این کلیپ ها، ۳۴ هزار و ۲۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند که یک آمار کم نظیر را از یک مسابقه قرانی شهرستانی در کشور رقم زدند.

به گفته وی قرعه کشی و اعلام اسامی برندگان این مسابقه در دهه کرامت برگزار خواهد شد و در مجموع ۶۰ نفر به عنوان برندگان مسابقه معرفی خواهند شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: شهرداری آران و بیدگل و فرهنگسرای شهروند، دبیرخانه آیین‌ها و همایش‌های مذهبی و مرکز تخصصی مهدویت، اداره تبلیغات اسلامی را در برگزاری این طرح یاری کردند.

حجت الاسلام مجیدی تبار ادامه داد: در راستای پویش زندگی با آیه‌ها ۲۰۰ کتاب «مسطورا» با محتوای تفسیری ۳۰ آیه منتخب طرح زندگی با آیه‌ها بین مبلغان و مبلغات دینی توزیع شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل به سایر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ملی شهرستان آران و بیدگل برگزاری آیین ملی جزء خوانی سحرگاهی در حرم حضرت محمدهلال بن علی (ع) بود.

حجت الاسلام مجیدی تبار گفت: این برنامه هر روز به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه اصفهان برای علاقه‌مندان در سراسر کشور و دنیا پخش شد و به گفته رئیس شبکه قرآن و معارف سیما، هر روز بازتاب‌های بسیار خوبی در حوزه بین المللی بویژه کشور‌های حوزه خلیج فارس برای پخش زنده این برنامه دریافت می‌شد.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۱۸۰ جلسه سنتی قرائت قرآن کریم در منازل، مساجد، تکایا و مراکز فرهنگی شهرستان آران و بیدگل در بانک اطلاعات اداره تبلیغات اسلامی ثبت شده است که این جلسات، هر روز جزء خوانی روزانه قرآن کریم را بر عهده داشتند.

به گفته وی، اعزام بیش از ۸۰ مبلغ و مبلغه دینی به مناطق محروم شهری و روستایی، اجرای بیش از ۲۰ محفل قرآنی، اجرای جزء خوانی به روش حفظ خوانی، اجرای آیین‌های جزء خوانی دانش آموزی و آیین‌های ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های مهم ماه رمضان در شهرستان آران و بیدگل بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات