۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۵۶۲۵۶
رئیس دانشگاه معارف اسلامی قم:

برای بسط اندیشه های قرآنی رهبر انقلاب، انس با قرآن امری لازم و ضروری است

برای بسط اندیشه های قرآنی رهبر انقلاب، انس با قرآن امری لازم و ضروری است
حجت‌الاسلام والمسلمین شاکری با بیان این که تمام زندگی رهبر انقلاب انس با قرآن است و ایشان بارها تاکید کردند که ارتباط و انس با قرآن قطع نشود گفت: برای بسط اندیشه های قرآنی رهبر انقلاب، انس با قرآن امری لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین شاکری رئیس دانشگاه معارف اسلامی قم در کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی که صبح امروز با حضور علما، اساتید و طلاب و فضلای حوزه های علمیه در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، یکی از رسالت های جدی دانشگاه معارف اسلامی را تربیت محققان و تدوین متون معارف اسلامی دانست و بیان داشت: تربیت فضلا و دانشمندان و اساتید معارف اسلامی، تربیت محقق و تدوین متون دروس معارف اسلامی یکی از رسالت های مهم دانشگاه معارف اسلامی است.

وی افزود: یک از جدی ترین مطالبات دانشجویان و دانشگاهاه ها این است که راه را برای تبیین اندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی باز کنیم. تمام زندگی رهبر انقلاب انس با قرآن است و ایشان بارها تاکید کردند که ارتباط و انس با قرآن قطع نشود و برای بسط اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی، انس با قرآن امری لازم و ضروری است.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی قم بررسی و تبیین اندیشه های اندیشمندان متصل به سرمنشاء نورانی قران را از رسالت های دانشگاه معارف اسلامی برشمرد و بیان داشت: یکی از جدی ترین مطالبات اساتید و دانشجویان از این مجموعه این است تا راه را برای معارف قران در فضای دانشگاه هموار سازیم.

وی با اشاره به این که هدف دانشگاه معارف تربیت نیرو و تدوین کتب لازم برای دانشگاهیان است اظهار داشت: تلاش ما در این راستا این است تا از ظرفیت‌های اساتید استفاده کنیم و ما به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر در این زمینه استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاکری با اشاره به مغفول ماندن جایگاه علمی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیاری از موضوعات علمی همچون اندیشه‌های قرآنی افزود: متاسفانه بسیاری از افراد تنها به جنبه‌های سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه دارند و از دیگر جنبه‌های علمی ایشان غفلت شده است و باید اندیشه‌های رهبری معظم در عرصه‌های مختلف برای افراد جامعه رسانده شود.

حجت الاسلام شاکری بیان داشت: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

وی با اشاره به این که تشکیل کمیته ویژه اساتید معارف اسلامی یکی از پیشنهاد‌هایی است که توسط دانشگاه معارف داده شد ابراز کرد: الحمدالله این کمیته تشکیل شد و در پیام رسان‌های مختلف اساتید بسیاری با دانشگاه مرتبط شدند و به منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی قم با اشاره به ارسال آثار فراوان به همایش بیان داشت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

وی افزود: حدود ۲۰۰مقاله به کمیته ویژه اساتید معارف اسلامی ارائه شده است و تلاش کردیم مقالات را در ۵ حوزه مدرسی قرآن و حدیث، اخلاق و تربیت، انقلاب و نظام اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی داشته باشیم.

ارسال نظرات