۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۵۶۰۸۵
یادداشت؛

هجمه های دشمنان بهترین دلیل بر موفقیت طرح امین در مدارس است

هجمه های دشمنان بهترین دلیل بر موفقیت طرح امین در مدارس است
طرح امین یکی از طرح های تربیتی بسیار موفق در کشور است که علاوه بر رضایت بالای ۹۰ درصد خانواده‌ها و معلمان، وجود هجمه های دشمنان و نیروهای نفوذی داخلی آنان در کشور، بهترین دلیل بر موفقیت و کارآمدی این طرح است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آموزش‌و‌پرورش یکی از زیربنایی‌ترین نهادهای تربیت فرزندان این مرز و بوم است و همه دستگاه‌ها و نهادها باید در این مسیر، این نهاد را یاری کنند. در واقع این نهاد تربیتی با قریب به ۱۷ میلیون دانش‌آموز و گستردگی کار، به‌تنهایی نمی‌تواند اهداف تربیتی خود را محقق کند. 

همیشه نهادها و دستگاه‌ها بر ضرورت یاری و حمایت آموزش‌و‌پرورش تأکید کرده‌اند اما در میدان عمل، این مهم کمتر محقق شده و به‌ ندرت شاهدیم که یک نهاد به‌صورت دائمی و مستمر در حیطه‌های مختلف به کمک آموزش‌و‌پرورش بیاید.

حوزه علمیه شاید تنها نهادی است که این ضرورت را از سال‌ها پیش درک کرده و تعاملات نزدیکی با نهاد آموزش‌و‌پرورش؛ به‌ویژه در مسیر تربیت دینی دانش‌آموزان، اولیای مدرسه و خانواده داشته است که تشکیل ستاد همکاری‌های حوزه های علمیه و آموزش‌و‌پرورش یکی از تلاش‌های این دو نهاد در جهت همکاری تربیتی بوده است.

همجه های دشمنان بهترین دلیل بر موفقیت طرح امین است

طرح امین یکی از طرح های بسیار موفقی است که به ‌منظور حرکت کشور در افق تحقق تمدن مهدوی، تقویت و تعمیق معرفت دینی و انقلابی، تعالی معنوی و اخلاقی معلمان و دانش‌آموزان و اولیا‌ در مدارس کشور اجرا می‌شود و این طرح تربیتی تلاش دارد تا در گام نخست دانش‌آموز را به مصداق حدیث «من عرف نفسه فقد عرف ربّه» به خودش بشناساند، وقتی خودشناسی تعالی یابد، فرد به سمت خدا و قرآن و اهل‌بیت(ع) سوق داده خواهد شد و اهتمام به نماز و گناه‌گریزی، حیا و عفت، صداقت و درستکاری و امثال آن در وجود فرد شکل می‌گیرد.

همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مختص دیروز و امروز نیست و از گذشته های قبل تا‌کنون این همکاری‌ها در صف و ستاد وجود داشته؛ اگرچه با افت و خیز‌هایی نیز مواجه بوده است.

باز‌خورد حضور روحانیون و طلاب جوان با انگیزه و دارای خلاقیت و مهارت در حوزه تعلیم و تربیت‌، بازخوردهای مثبتی را در بین دانش‌آموزان داشته و دارد. ثمرات و اثرات خدمت خالصانه این عده در مدارس در قالب گروه‌های مورد تایید آموزش و پرورش و حوزه علمیه که از دیر باز وجود داشته، شاهد این مدعا است. طلاب مشغول در طرح امین، جهادی بوده و فعالیت های جهادی انجام می‌دهند و هیچ حقوقی هم از آموزش و پرورش برای فعالیت خود در مدارس دریافت نمی‌کنند.

همجه های دشمنان بهترین دلیل بر موفقیت طرح امین است

طلاب امین در قالب «طرح امین» به عنوان‌ طلبه تبلیغی روزانه چند ساعت با حضور در مدارس‌ به سئوالات دینی دانش آموزان و حتی معلمان در وقت‌های خارج از کلاس‌های رسمی پاسخ می‌دهند، با دانش آموزان مأنوس می شوند و از این رهگذر برخی مسائل دینی و اخلاقی و اعتقادی را برای آنان بازگو می کنند.

این طرح از جمله طرح های بسیار موفق حوزه های علمیه و آموزش و پرورش است که در طول این مدت، رضایتمندی خانواده ها و اولیای دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس را درپی داشته است.

در ارزیابی‌های انجام شده، به‌صورت کلی میزان رضایت والدین و دانش‌آموزان از آن‌ها به نسبت بسیار بالاست، در نظر‌سنجی‌ها میزا‌ن رضایت از طرف خانواده‌ها و همکاران از طلاب طرح امین، بالای ۹۰ درصد است که توسط برخی ادارات کل آموزش و پرورش اعلام شده است.

حضور روحانیت در آموزش و پرورش آن‌گونه که جریان سازی فضای مجازی می‌شود به عنوان جذب طلاب به عنوان معلم نیست؛ بلکه بر اساس رسالت ارشادی و تبلیغی نهاد روحانیت است و باید از این حضور بدون چشم داشت استقبال بیش از پیش شود، زیرا برای تربیت دینی نسلی که به شدت زیر بمب باران شبهات در فضای حقیقی و مجازی است جز سود و منفعت هیچ ضرری ندارد.

همجه های دشمنان بهترین دلیل بر موفقیت طرح امین است

بهترین دلیل بر موفقیت و کارآمدی طرح امین در مدارس کشور و تاثیرگذاری طلاب و مبلغان امین در تربیت دینی دانش آموزان، وجود هجمه هایی است که از سوی دشمنان و نیروهای نفوذی داخلی آنان در کشور، بر این طرح وارد می شود و با بهانه هایی همچون استخدام طلاب در آموزش و پرورش درصدد ایراد اشکال بر موفقیت این طرح است.

چنانکه آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه نیز اخیرا هجمه رسانه‌های معاند به طرح تربیتی امین را گوشز کرد و گفت: «طرح امین» خیلی دشمن دارد، از بی‌بی سی گرفته تا برخی منحرفین داخلی درباره‌اش حرف می‌زنند... اجرای طرح امین در مدارس بالاترین کار حوزه و روحانیت است و طلبه‌ای که به مدرسه و دبیرستان می‌رود نمی‌تواند طلبه عادی باشد؛ لذا دغدغه هر روز ما ارتقاء روند کیفی کار است.

به گفته آیت الله اعرافی، وزیر کشور نیز در اجلاس خبرگان گفته است «هرجایی که طرح امین بوده از فتنه‌ها مصون‌تریم».

همجه های دشمنان بهترین دلیل بر موفقیت طرح امین است

بدون شک وجود بسیاری از مشکلات، ناهنجاری‌ها و بزه‌های امروز جامعه اسلامی ایران، ریشه در برخی کم‌کاری‌های آموزش و پرورش دارد و به گفته بسیاری از کارشناسان، کم کاری نهادها و مجموعه‌های دست به دست هم داد تا تربیت صحیح دانش‌آموزان محقق نشود و بسیاری از مشکلات تربیتی و ناهنجاری های موجود را در پی داشته باشد.

 

 

 

سعید چراغی
ارسال نظرات