۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۷۵۵۳۷

دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زاهدان افتتاح شد .
نمايشگاه کتاب تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، یکصد و شصتمین نمایشگاه کتاب استانی و دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان سیستان و بلوچستان، روز گذشته در محل نمایشگاه های دائمی زاهدان گشایش یافت .

نورالله برشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: در این نمایشگاه 400 ناشر و نمایندگی از استان های قم، اصفهان، خراسان رضوی، تهران و سیستان و بلوچستان در 250 غرفه، 40 هزار کتاب را با موضوعات مختلف در معرض دید عموم قرار داده اند و 40 درصد تخفیف جهت خرید کتاب در نظر گرفته شده است .

وی، با اشاره به اینکه، این نمایشگاه در فضایی سرپوشیده و به مساحت چهار هزار مترمربع راه اندازی شده است، اعلام کرد: سال گذشته دو میلیارد و 750 میلیون و هزار و 205 ریال اعتبار در بخش خرید و اهدای کتاب در این استان هزینه شد .

برشان، خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری نیز تاکنون دو میلیارد و 52 میلیون و 831 هزار ریال در بخش خرید و اهدای کتاب هزینه شده و 25 هزار جلد کتاب دیگر نیز اکنون برای اهدا آماده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، افزود: از سال گذشته تاکنون 158 هزار و 807 جلد کتاب به صورت رایگان در سازمان ها و نهادهای مختلف توزیع شده است و امسال هم 32 هزار و 298 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان توسط این اداره کل اهدا شده است .

نورالله برشان گفت: همچنین یک هزار و 628 نفر نیز تاکنون در استان بن کارت الکترونیکی کتاب دریافت کرده اند .

بر اساس این گزارش، در دوازدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان افزون بر ارائه آثار حضرت آیت الله مکارم شیرازی، تعدادی از انتشارات مراکز و شخصیت های حوزوی از جمله بوستان کتاب قم، مؤسسه آموزشی و پژوهشی قم، انتشارات مسجد مقدس جمکران، دارالحدیث، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اسرا (ناشر آثار حضرت آیت الله جوادی آملی) نیز حضور دارند .

گفتنی است، این نمایشگاه در محل دایمی نمایشگاه های دائمی زاهدان واقع در بلوار دانشگاه این شهر تا سوم اسفندماه سال جاری صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 20 دایر است ./940/پ202/ص
ارسال نظرات