۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۵۳۲۷۸

«قاف عشق» به چاپ دوم و سوم رسید

«قاف عشق» به چاپ دوم و سوم رسید
اصفهان - کتاب «قاف عشق» از مجموعه غزلیات جواد شیری یزدلی شاعر گمنام کاشانی که با استقبال علاقمندان به شعر و غزل روبرو شد به چاپ دوم و سوم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، کتاب «قاف عشق» در ۱۰۲ صفحه سال ۱۴۰۰ توسط انتشارات دارما به چاپ رسید و با استقبال علاقمندان به شعر قرار گرفت به چاپ دوم و سوم نیز رسید.

این شاعر گمنام سال ۱۳۱۱ در روستای یزدل کاشان به دنیا آمد و در مکتب خانه یزدل به مدت یکسال درس خواند و سپس تحصیل را بعد از یادگیری الفبای فارسی رها کرد.

فضای مکتب خانه، وی را با شعر آشنا کرد و همین مقدمه‌ای شد تا از دوران کودکی با شاعران بزرگی همچون سعدی، حافظ، فردوسی و دیگران انس بگیرد و سرودن شعر را در دوره نوجوانی آغاز کند.

بیشر شعر‌های این شاعر در دوره جوانی سروده شده است و در این دوره نیز اشعارش به پختگی و کمال رسید، اما متاسفانه بیشر شعر‌های دوره جوانی او از میان رفته است و اشعار این کتاب مربوط به دوره میانسالی این شاعر است.

جواد شیری اشعارش را در قالب‌های گوناگون غزل، قطعه، مثنوی، ربابی و ... سروده که این کتاب مجموعه غزل‌های وی است که با نام «قاف عشق» منتشر شده است./۱۳۰۷/

«حرمت پیمانه»
طالب دام است آن مرغی که خواهد دانه را / حاصل رنج است گرگنجی بود ویرانه را
زاهدان را روز محشر می‌کشند آه از دمار/ بشکند از کار خود گر حرمت پیمانه را
عاقلان را نفس بی پرواست دائم در کمین/ نیست پروایی ز زنجیر گران دیوانه را
گل به بلبل گفت: دل را رنجه از خاری مکن/ خنده شمعی به کشتن می‌دهد پروانه را

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات