۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۵۳۲۱۶
معاون تهذیب حوزه علمیه:

جلسات قرآنی؛ یکی از برکات بزرگ نظام اسلامی است

جلسات قرآنی؛ یکی از برکات بزرگ نظام اسلامی است
حجت الاسلام واحدی با اشاره به اینکه خداوند نعمت‌های زیادی را به برکت وجود حضرت ولی عصر ارواحنا فداه به ملت ایران داده است؛ یکی از این برکات طرح ملی زندگی با آیه‌ها همراه است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام واحدی معاون تهذیب حوزه علمیه در همایش تبیین بزرگترین طرح هم افزای قرآنی کشور با عنوان طرح ملی زندگی با آیه‌ها همراه با تبیین پویش مسطورا و ستاره‌های زمین ضمن تشکر از اساتید و حوزویانی که این طرح را برنامه ریزی کردند، گفت: خداوند نعمت‌های زیادی را به برکت وجود حضرت ولی عصر ارواحنا فداه به ملت ایران داده است؛ یکی از این برکات طرح ملی زندگی با آیه‌ها همراه است که متاسفانه نسبت به آن غفلت شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید پیگیری‌ها برای تبین این طرح توسعه داده شود، اظهار داشت: مرحوم علامه در توصیف سوره توحید فرمودند اگر خداوند آیات سوره حمد را به بشر تعلیم نمی‌دادند کسی اجازه تقدیس و تحمید خدای متعال را نداشت.

حجت الاسلام واحدی با بیان اینکه خداوند دائما برانسان‌ها صلوات می‌فرستد تا از تاریکی‌ها به سمت نور هدایت شوند، ابراز کرد: خداوند متعال برای هدایت انسان‌ها وسیله کتاب را تعیین کرده است و نوری که قرآن کریم می‌فرماید همان صراط مستقیم است.

وی بندگی انسان برای رسیدن به هدایت را رعایت حق تلاوت قرآن دانست و گفت: هنگامی که قرآن گوش داده شود باید همراه غرق شدن در آیات قرآن باشد؛ برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید با آیه‌های قرآن زندگی کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه ضمن بیان اینکه به برکت خون شهدا و عنایت رهبر معظم انقلاب طرح ملی زندگی با آیه‌ها همراه، برگزار شده است، ابراز کرد: این طرح آمده تا درمحضر قرآن در ماه مبارک رمضان بتوانیم آیه‌های زندگی را پیدا کنیم و معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه برای اجرای بهتر با این طرح همراهی خواهد داشت.

ارسال نظرات