۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۷۵۲۰۶۳
حجت الاسلام انبیایی:

فضای مجازی بشر به سمت تنهایی پیش می برد

فضای مجازی بشر به سمت تنهایی پیش می برد
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حجم زیادی از محتوای فضای مجازی توسط کسانی تولید می شود که شناخت صحیحی از انسان ندارد، اظهار داشت: مسئله اساسی در فضای مجازی پول است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محسن انبیایی استاد حوزه و دانشگاه در همایش ملی سلامت معنوی دنیای آینده را بسیار متفاوت تر از دنیای کنونی دانست و تاکید کرد: فناوری های جدیدی به جامعه در فاصله کوتاهی ارائه می شود و  فناوری ارتباط بین مغز و ماشین اکنون وجود دارد؛ استفاده زیاد از فضای مجازی ما را به سمت تنهایی بیشتر حرکت می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان اینکه نگاه عمومی جامعه این است که در گذشته خوشبخت تر بودیم، تصریح کرد: نتایج علمی نشان می دهد که ما در گذشته خوشبخت تر بودیم، یونسکو خواستار منع استفاده از گوشی ها در مدارس شد زیرا انسان ها نیاز دارند با انسان ارتباط داشته باشند.

حجت اسلام انبیایی با اشاره به اینکه حجم زیادی از محتوای فضای مجازی توسط کسانی تولید می شود که شناخت صحیحی از انسان ندارد، اظهار داشت: مسئله اساسی در فضای مجازی پول است و انسان مطرح نیست و بیشتر مطالبی که در فضای مجازی منتشر می شود با اهداف مادی است.

حجت الاسلام انبیایی با اشاره به تفاوت بین لذت شدید و لذت عمیق مطرح کرد: لذت شدید با خبرهای فراوان ایجاد می شود و اعتیادآور است، در شهری که همه معتاد هستند معتادی معنا ندارد، لذت عمیق در وحدت بوجود می‌آید و بعضی از مکاتب برای رسیدن به لذت عمیق توصیه به مراقبه دارند.

ارسال نظرات