۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۵۱۷۶۵
نمایشگاه مطبوعات؛

انتخابات لیله‌القدر رسانه هاست/ باید از رسانه های تخصصی نظیر رسا حمایت بیشتری شود

انتخابات لیله‌القدر رسانه هاست/ باید از رسانه های تخصصی نظیر رسا حمایت بیشتری شود
رئیس دانشکده صدا و سیما قم، فعالیت خبر تخصصی را کاری طاقت فرسا و پرهزینه دانست و بر لزوم حمایت بیشتر نهادهای متولی از رسانه های همچون رسا تأکید کرد.

کمال اکبری رئیس دانشکده صدا و سیما قم با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، جایگاه رسانه در جامعه را با اشاره به مسئله انتخابات پیش رو مورد توجه قرار داد.

رئیس دانشکده صدا و سیما ضمن تقدیر و ابراز رضایت از فعالیت های خبرگزاری رسا، به اثرگذاری ویژه کار خبری تخصصی اشاره کرد و بیان داشت: ما باید به خبرگزاری های تخصصی از جمله همین خبرگزاری رسا اهمیت بیشتری بدهیم، چرا که اثرگذاری این رسانه ها از دیگر رسانه ها زیاد تر است.

اکبری تولید خبر و محتوا در عرصه حوزه علمیه و دین را کار بسیار سخت و طاقت فرسایی دانست و ابراز داشت: خبرگزاری رسا در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و کارهای بزرگی انجام داده است.

وی افزود: خبرگزاری رسا در زمینه فعالیت تخصصی خبر یکی از بهترین ها است.

رئیس دانشکده صدا و سیما قم تولید خبر تخصصی را پرهزینه دانست و از نهاد های متولی درخواست کرد تا به خبرگزاری هایی همچون رسا رسیدگی بیشتری کنند تا بر مخاطبانشان افزوده شود و بیش از پیش اثرگذاری داشته باشند.

اکبری جایگاه رسانه های در مباحث مختلف کشور را تعیین کننده خواند و در مورد وظیفه رسانه ها در انتخابات پیش رو گفت: انتخابات لیله القدر رسانه هاست، رسانه ها باید انتخابات را به دغدغه اصلی مردم تبدیل کنند؛ تا دغدغه ایجاد نشود مردم حرکت نمی کنند باید دو کار کرد مهم مجلس؛ یعنی قانون گذاری و نظارت به شیوه ای صحیح برای مردم بیان شود تا برایشان دغدغه شرکت در انتخابات ایجاد شود.

وی تأکید کرد: اگر به مردم منتقل کنیم که معیشت مردم ارتباط مستقیم با حضور در انتخابات دارد، متوجه خواهند شد که قهر با صندوق در واقع ظلم به خود است؛ چراکه مجلس برای دولت تعیین می کند که جه بکند و چه نکند.

رئیس دانشکده صدا و سیمای قم مجلس را  پاسخگوی کار های انجام شده و نشده دولت عنوان کرد و پیرامون وظیفه رسانه ها در این زمینه اظهار داشت: رسانه ها یکی از مهم ترین کارکردشان نظارت بر حسن اجرای قوانین است و به نوعی نفس جامعه هستند؛ جامعه زمانی با نشاط خواهد بود که رسانه هایی با نشاط داشته باشند.

اکبری افزود: انتخابات هم یکی از آن زمان هایی است که باید رسانه ها شور و نشاط را در جامعه تزریق کنند.

ارسال نظرات