۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۷۵۱۶۶۶
وزیر کشور:

انتخابات تبلور قدرت مردم در تعیین سرنوشت خویش است

انتخابات تبلور قدرت مردم در تعیین سرنوشت خویش است
وحیدی با تأکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: همانگونه که امام راحل فرمودند میزان رأی مردم است که نشان دهنده عمق نظر مردم در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر احمد وحیدی وزیر کشور، در نشست با جمعی از نمایندگان اقوام و اقشار استان اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: قریب به دو هفته تا برگزاری انتخابات باقی مانده و مباحث مربوط به انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی انتخابات را نقطه تعیین کننده سرنوشت مردم دانست و ادامه داد: مباحث انتخابات در کشور ما به شکل نعمت جاریه دنبال می‌شود که نشان دهنده اهمیت این موضوع مهم است.

وزیر کشور ضمن تأکید بر اهمیت و جایگاه مجلس در طول تاریخ ایران، گفت: انتخابات مجلس به معنای تبلور قدر ملت در تعیین سرنوشت خویش است.

وی متذکر شد: انقلاب عزیز و عظیم ما یکی از مهمترین مسائلی که دنبال کرد این بود که مجلسی را با رأی مردم و به تعبیر امام (ره) در رأس امور ایجاد کرد.

دکتر وحیدی ضمن اشاره به سخن امام (ره) بر مبنای «میزان رأی ملت است»، اظهار کرد: این سخن از مرجعی تمام عیار عنوان شده که نشان دهنده عمق و وسعت این کلام و رویکرد است، در این راستا مقام معظم رهبری نیز بارها بر این موضوع تأکید کرده‌اند که رأی مردم نمایشی نیست بلکه حقیقی است.

وی ادامه داد: این نعمت منحصرا به جمهوری اسلامی ایران و مردم این کشور تعلق دارد و در دنیا بی نظیر است.

وزیر کشور عنوان کرد: در انتخابات جمهوری اسلامی ایران، همه با یکدیگر در انتخاب سرنوشت خود شرایط برابری دارند که گویای حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است.

دکتر وحیدی ضمن اشاره به گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی، گفت: در بحرانی ترین شرایط حتی یک روز هم انتخابات در کشور ما به تعویق نیفتاده است.

وی انتخابات را یکی از برترین امتیازات جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: انتخابات در جمهوری اسلامی با امنیت، سلامت و پرشور برگزار شده است و همین روند ادامه خواهد داشت.

دکتر وحیدی خاطرنشان کرد: چگونه برخی از سر دشمنی و یا جهل بر این نعمت که از بزرگترین دارایی ما است لگد می زنند و مردم را از حق تعیین سرنوشت خود منع می‌کند.

وزیر کشور ادامه داد: منع مردم از حضور در انتخابات بزرگترین خیانت است و کسانی که مردم را از حضور در انتخابات منع می‌کنند دشمنان مردم هستند‌.

دکتر وحیدی خاطرنشان کرد: در این شرایط گروه‌ها می‌توانند در برگزاری انتخابات مشارکت کنند و مردم را به سوی انتخاب اصلح سوق دهند اما نباید مردم را از حق طبیعی و مهم خود منع کنند.

وی افزود: هر گروه و حزبی که بخواهد انتخابات را تحریم یا مردم را از مشارکت منع کند، خود دچار ورشکستگی سیاسی است و دیگر میان مردم جایی نخواهد داشت.

وزیر کشور گفت: قریب به ۱۵ هزار داوطلب به تأیید شورای نگهبان رسیدند و ممکن است بر این آمار اضافه شود که در نوع خود بی نظیر است.

دکتر وحیدی ادامه داد: در این میان بیش از یکهزار نفر استاد دانشگاه، بیش از ۲۰۰ نفر پزشک و ۴۰۰ نفر قاضی هستند که نشان دهنده در نظر گرفتن سلایق مختلف است.

وی تأکید کرد: اکنون در نقطه تلاقی جریان جبهه کوثر با رژیم بین المللی تکاثر قرار داریم؛ جبهه کوثر انقلاب اسلامی است که روز به روز بالنده، گسترده، زاینده و قدرتمند خواهد شد و در مقابل رژیم تکاثر است که تنها به فکر منافع خویش، مال اندوزی و ظلم به دیگران است.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین، گفت: جنایت علیه کودکان و مردم بی دفاع پذیرفتنی نیست، شرم باد بر کشورهایی که در کنار رژیم صهیونسیتی قرار می‌گیرند و از این رژیم غاصب حمایت می‌کنند.

وزیر کشور افزود: جبهه کوثر به محوریت جمهوری اسلامی در برابر رژیم جنایتکار ایستاده و وظیفه ما تقویت جبهه کوثر است.

دکتر وحیدی خاطرنشان کرد: تجربه تاریخی ما نشان می‌دهد هر فردی که مسیر حرکت و رویکرد خود را از مردم و نظام جمهوری اسلامی جدا کرد با شکست مواجه شد.

وزیر کشور ضمن تأکید بر اطلاع رسانی خدمات دولت سیزدهم گفت: در ایام گذشته ۳۳ هزار طرح با اعتبار ۶۶۶ همت افتتاح شده است، در این راستا بایستی نسبت به اطلاع رسانی دستاوردها بیشتر دقت کنیم زیرا این موضوع از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

دکتر وحیدی تأکید کرد: امروز مایوس کردن مردم، بدترین گناه است، با تلاش‌های مسئولان و پیگیری شخص رئیس جمهور دستاوردهای خوبی کسب کرده‌ایم.

وی برخی دستاوردهای ایران اسلامی را برشمرد و افزود:مسائل حول محور معیشت مردم شخصاً توسط ریاست جمهوری دنبال می‌شوند و در تلاش هستیم تا با جدیت این موضوعات را ساماندهی و مشکلات مردم را رفع کنیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات