۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۵۰۸۴۷
دبیر علمی بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد؛

رشد چشمگیر پژوهش‌های حوزوی/ ارسال آثار از ۱۱ کشور به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه

رشد چشمگیر پژوهش‌های حوزوی/ ارسال آثار از ۱۱ کشور به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه
حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری از رشد چشمگیر پژوهش های حوزوی خبر داد و اعلام کرد که از یازده کشور به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه اثر ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید جزایری دبیر علمی بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه در بیست وپنجمین همایش کتاب سال حوزه و هفتمین جشنواره مقالات علمی حوزه که صبح امروز در سالن همایش مدرسه دارلشفاء فیضیه برگزار شد، با ارائه گزارشی از بیست و پنجمین همایش سال کتاب حوزه اظهار داشت: این همایش ناظر به آثار ارسالی پژوهشگران در سال ۱۴۰۱ است و در تولید کتاب ۱۰۳۱ اثر با ۱۵ درصد رشد و در رساله های علمی ۳۲ درصد را شاهد بودیم.

وی در ادامه مهمترین معیارهای ارزیابی آثار ارسالی را تمایز روشی و محتوایی دانست و گفت در کنار این مسئله، معیارهای موضوعات خاصی نیز همچون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.

دبیر علمی بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه، بین المللی بودن را یکی از امتیازهای این همایش دانست و عنوان داشت: از 11 کشور خارجی (هند، نیجریه، کنگو، کنیا، عراق، سوریه، افغانستان، تونس، پاکستان، الجزایر و بوسنی) به این همایش ارسال آثار را شاهد هستیم که از تعداد ۱۸۷۵ اثر ارسالی طلاب و فضلای دیگر کشورها، حدود ۷۰ اثر امتیاز لازم را کسب کرده اند.

وی تقویت پژوهش های پاسخگو به نیازهای نظام اسلامی، استفاده از قالب های گوناگون، تقویت پژوهش های جمعی پرهیز از پژوهش های تکراری را از جمله انتظارات دبیرخانه بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: ان شاءالله بلافاصله بعد از برگزاری همایش برای دریافت آثار اعلام فراخوان خواهیم داد.

حجت‌الاسلام جزایری با اشاره به محورهای ویژه کتاب سال حوزه بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مسائل مربوط به خانواده، محیط زیست و هوش مصنوعی از جمله محورهای ویژه کتاب سال حوزه است که امسال نقش پژوهش های خواهران پررنگ بوده است.

دبیر علمی بیست وپنجمین همایش کتاب سال حوزه بیان داشت: ما در این همایش ها روی نوآوری علمی تاکید و توجه ویژه ای داریم و این همایش توانسته به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر خوبی در پژوهش های حوزوی در عرصه نوآوری های علمی داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری با اشاره به شرکت پررنگ خواهران طلبه در همایش کتاب سال حوزه از خواهران ۲۶۴ اثر به همایش کتاب سال ارسال شده است و تعداد ۸ اثر از آنان برگزیده شده است که این امر بیانگر رشد ۴۰ درصدی خواهران در این همایش است.

ارسال نظرات