۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۴۹۵۴۹
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم برخورد قانونی با کم فروشان

لزوم برخورد قانونی با کم فروشان
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی کم فروشی را خیانت قلمداد کرد و گفت: قانون باید با خیانت کاران در مسائل اجتماعی از جمله شرکت‌هایی که کم فروشی دارند، برخورد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در جمع اقشار و اصناف مختلف کاشان، گفت: معاد باوری و ابدیت باوری سبب خواهد شد هیچگاه انسان به دنبال خدعه و فریب دیگران نباشد.

وی با اشاره به اینکه فریب و خدعه دارای دو بعد فردی و اجتماعی است، افزود: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، اگر مسلمانی در معاملات و خرید و فروش غش در معامله داشته باشد از ما نیست و روز قیامت با یهودیان مبعوث می‌شود، چرا که یهودیان بیشترین خدعه را نسبت به مسلمین انجام داده اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان کم فروشی را خیانت قلمداد کرد و ادامه داد: قانون باید با خیانت کاران در مسائل اجتماعی از جمله شرکت‌های تولیدی که اقدام به کم فروشی می‌کنند برخورد کند.

وی یادآور شد: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، غش و خدعه تنها در معاملات نیست، بلکه اگر کسی از ما مشورت بخواهد و بد مشورت بدهیم خدعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: اگر مدیری برای انتصاب یکی از معاونت‌های زیر مجموعه خود مشورت کند و به او مشورت بد داده شود، در مسائل اجتماعی و کلان قانون افراد خائن را تنبیه می‌کند، اما در مسائل فردی امام سجاد (ع) می‌فرماید، کسی که شما را در خرید و یا در تعمیر یک کالا فریب دهد می‌توانید معامله را فسخ و یا ما به التفاوت بدهید و یا اینکه او را نصیحت کنید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات