۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۴۷۵۹۲
به همت انجمن سواد رسانه طلاب؛

نشست نقد و بررسی فیلم سرهنگ ثریا برگزار شد

نشست نقد و بررسی فیلم سرهنگ ثریا برگزار شد
پژوهشگر حوزه زنان و تحلیلگر سینما گفت: فیلم سرهنگ ثریا زاویه دید جدیدی را فراروی مخاطب در خصوص قضایای مربوط به منافقین و حضورشان در کمپ اشرف می گشاید.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، معصومه قمقامی در بیستمین نشست «دکوپاژ» که با محوریت نمایش و نقد و بررسی فیلم سرهنگ ثریا به همت انجمن سواد رسانه طلاب در مؤسسه شناخت قم برگزار شد، اظهار داشت: فیلم سرهنگ ثریا در مجموع فیلم خوبی است به ویژه از این حیث که نگاه و زاویه دید جدیدی به مسایل و مشکلات خانواده های منافقین دارد و در این اثر نیز یک داستان واقعی مورد توجه خانم لیلی عاج به عنوان کارگردان قرار گرفته است.

وی افزود: گروه سازنده در این فیلم کوشیده که از نگاه و زاویه دید یک مادر زجرکشیده که سال ها در انتظار بازگشت فرزندش از کمک اشرف است به بررسی این موضوع بپردازد و با وجود برخی ضعف ها از جمله نداشتن شخصیت ضدقهرمان ، اثر قابل توجه و شاخصی را ارایه کرده است.

منتقد و تحلیلگر سینما همچنین گفت: با این وجود باید دید که این اثر که هم اکنون در فصل اکران سینما قرار دارد، می تواند در مواجهه با دهه هشتادی ها در جذب مخاطب موفق باشد و بر روی آن ها اثر بگذارد، به خصوص از این منظر که چندان نتوانسته مناسبات حاکم بر داخل اردوگاه اشرف را به نمایش بگذارد.

وی اضافه کرد: به نظر بنده اگر در قالب دو سه سکانس معرفی بیشتری نسبت به وضعیت منافقین در این کمپ صورت می گرفت فیلم تأثیرگذارتر و کامل تری را شاهد بودیم.

قمقامی افزود: ما در راستای جهاد تبیین به شدت نیاز به تولید و اکران این قبیل آثار داریم که اتفاقات مربوط به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص نقش آفرینی منافقین در دهه شصت و پس از آن را به زبان جذاب هنر بیان کند.
 

 

ارسال نظرات