۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۷۴۶۱۴۲

گزارشی از دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با مدیر حوزه علمیه کاشان

گزارشی از دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با مدیر حوزه علمیه کاشان
حجت‌الاسلام محققی و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا در ادامه سفر خود به کاشان با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام محمد مهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا و جمعی از مسئولان این خبرگزاری حوزوی با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه منطقه کاشان با حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

 مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان در این دیدار با اشاره به اهمیت رسانه و فعالیت های خبری و غفلت حوزه های علمیه از توجه به رسانه و فعالیت های رسانه ای و نیز انعکاس فعالیت های دینی و فرهنگی مراکز حوزوی اظهار داشت: متاسفانه اهمیت رسانه و فعالیت های خبری، آنچنان که بایسته و شایسته است، در حوزه های علمیه دانسته نشده و در حوزه های علمیه به این مسئله توجه ویژه ای صورت نمی گیرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به ضرورت انعکاس اخبار و فعالیت های مراکز علمیه در خبرگزاری های حوزوی افزود: یکی از فعالیت‌های خوبی که رسانه های حوزوی می توانند انجام دهند این است که طرح ها و برنامه های خوب و موفق حوزه و حوزویان در زمینه های مختلف را شناسایی و در راستای تکثیر این طرح ها در جامعه، کارهای خوب را که در جایی اتفاق افتاده است، به دیگران انتشار داده و انعکاس دهند تا الگو و راهنمایی خوب برای دیگران باشد.

مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان با اشاره به ضرورت امیدآفرینی در جامعه بیان داشت: باید فعالیت های متنوع فرهنگی حوزه های علمیه انتشار داده شده و با اطلاع رسانی عموم مردم از فعالیت ها و تلاش های مراکز حوزوی و فرهنگی در کشور، دیدگاه های مردم جامعه نسبت به مراکز فرهنگی بهبود پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی در پایان با اشاره به ضرورت برگزاری دوره های آموزشی رسانه در بین طلاب و حوزه های علمیه بیان داشت: الحمدلله حوزه علمیه کاشان فعالیت های مجازی متنوعی انجام می دهد و هر هفته کارگاه های متنوعی همچون کارگاه هوش مصنوعی برگزار می شود.

دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با مدیر حوزه علمیه کاشان

در ابتدای این دیدار حسین عجمی سردبیر خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های خبری این رسانه حوزوی در راستای حوزه انقلابی و تولید قالب های متنوع خبری در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی گزارشی از فعالیت‌های مختلف این خبرگزاری ارائه و توضیحاتی را درباره فعالیت سرویس های مختلف خبرگزاری رسا بیان کرد.

همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام‌ جواد علی‌نژاد دبیر گروه سیره امامین انقلاب و حجت‌الاسلام سید قوام صفوی دبیر سرویس چند رسانه ای خبرگزاری رسا به ارائه گزارش هایی جداگانه از فعالیت‌های سرویس های گروه سیره امامین انقلاب و سرویس چند رسانه ای خبرگزاری رسا پرداختند.

حجت‌الاسلام صفوی در این دیدار با اشاره به تولید محتواهای متنوع و گوناگون در خبرگزاری رسا اظهار داشت: خبرگزاری رسا دوره های آموزشی متنوعی را در زمینه های آموزش ابزارهای رسانه ای برای علاقه مندان برگزار و نیروهای بسیاری را در این راستا تربیت کرده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت آشنایی طلاب حوزه های علمیه با رسانه و ابزارهای رسانه ای بیان داشت: آشنایی طلاب علوم دینی با ابزار رسانه، امری لازم و ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید طلاب حوزه های علمیه در راستای جهاد تبیین و فعالیت های تبلیغی از ابزار رسانه و فضای مجازی بهره برداری کرده و از این ابزارها به نحو احسن استفاده کنند.

ارسال نظرات