۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۴۵۹۶۱
آیت الله کعبی:

غزه خط اول مقاومت تمدنی است

غزه خط اول مقاومت تمدنی است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی ایران را گام اول مقاومت تمدنی برشمرد و گفت: حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین از انقلاب اسلامی الگو گرفته اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور در شورای اداری استان خوزستان و کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان گفت: غزه امروز یادآور خوزستان در دوران دفاع مقدس است.

وی غزه را در اوج مظلومیت و اقتدار برشمرد و ابراز کرد: مقاومت غزه خط اول مقاومت تمدنی است و رهبر معظم انقلاب نیز نوید پیروزی جبهه مقاومت و دلیرمردان فلسطین را داده اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقاومت تمدنی چند گام اساسی دارد، بیان کرد: گام اول مقاومت تمدنی انقلاب اسلامی است که برپایه آموزه های ناب و مکتب اهل بیت در جهانی که تقسیم به دو بلوک شرق و غرب می شد، آغاز گردید.

وی گام دوم مقاومت تمدنی را دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس اقتدار دفاعی برای ایران اسلامی به وجود آورد و گام سوم این مقاومت تمدنی آزادی جنوب لبنان و مقاومت حزب الله لبنان بود که از دفاع مقدس الهام گرفته بودند.

آیت الله کعبی گام چهارم را مقاومت و ایستادگی در برابر داعش و تکفیری ها قلمداد کرد و یادآور شد: گام پنجم مقاومت تمدنی غزه است یعنی خط اول تقابل تمدنی اسلام ناب براساس مکتب اهل بیت با تمدن روبه فروپاشی غرب و آمریکا و صهیونیسم بین الملل می باشد که با بزک حقوق بشر خودش را به جهان عرضه کرده بود اما در این مدت اخیر روی توحش و حیوان صفتی خود را به جهان نشان دادند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تمدن غرب بر پایه کشتن انسان های بیگناه پایه گذاری شده است، اظهار داشت: اگر اسرائیل سقوط کند تمدن غربی نخواهد ماند از این رو صهیونیست ها در خط اول جبهه تمدنی غرب قرار دارند اما به فضل الهی اسرائیل ماندنی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در کشور به مدیرانی نیاز داریم که فرهنگ ایثار و شهادت در عمق جان و ذهن آنها نهادینه شده باشد، تصریح کرد: عمق بخشی فرهنگ ایثار و شهادت در روحیه مدیران جهادی تضمین کننده پیشرفت و عدالت، حرکت روبه جلو و حل مشکلات پیچیده است.

وی افزود: بدون تردید برای پیشرفت کشور و رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید روح جهاد، شهادت، حرکت فی سبیل الله و حضور در میدان در مدیران باز تولید شود.

ارسال نظرات