۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۶
کد خبر: ۷۴۴۷۴۹

هزینه‌های سازش + فیلم

هزینه‌های سازش + فیلم
چالش اگر عقلائی باشد، چالش اگر منطبق با منطق باشد، اگر با اعتماد به‌ نفس باشد، هزینه‌اش به‌مراتب کمتر از هزینهٔ سازش است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب دربیست و هشتمین مراسم سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله با بیان اینکه بعضی عقلانیّت را در این می‌دانند و می‌گویند که «چالش با قدرت‌ها هزینه دارد»، اظهار داشتند: البتّه اشتباه می‌کنند بله چالش هزینه دارد، امّا سازش هم هزینه دارد، شما ملاحظه کنید دولت سعودی برای اینکه با رئیس‌جمهور جدید آمریکا بتواند سازش بکند، مجبور می‌شود بیش از نیمی از ذخایرِ موجودی مالی خودش را در خدمت هدف‌ها و طبق میل آمریکا هزینه کند. اینها هزینه نیست؟ سازش هم هزینه دارد.

معظم له با با تاکید براینکه چالش اگر عقلائی باشد، چالش اگر منطبق با منطق باشد، اگر با اعتمادبه‌نفس باشد، هزینه‌اش به‌مراتب کمتر از هزینهٔ سازش است، تصریح کردند: من عرض کردم ان‌شاءالله بعدها هم صحبت خواهم کرد این‌جور نیست که قدرت‌های توطئه‌گر و قدرت‌های متجاوز به یک حدّی قانع باشند؛ ما این را در تعاملات این چند سال اخیر مشاهده کرده‌ایم، یک حدّی را مشخّص می‌کنند، وقتی شما در آن حد عقب‌نشینی کردید، تازه یک حرف جدید مطرح می‌کنند، یک ادّعای جدید و یک مطالبهٔ جدید مطرح می‌کنند، شما را باز با همان فشارها مجبور می‌کنند این مطالبهٔ جدید را هم بهشان بدهید؛ و این سلسله همین‌طور ادامه پیدا خواهد کرد؛ این متوقّف نمی‌شود.

تعداد بازدید : 0
ارسال نظرات