۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۷۴۴۶۸۹
مدیر حوزه علمیه فارس در جمع مبلغان تاکید کرد؛

جهاد تبیین؛ وظیفه امروز همه مبلغان

جهاد تبیین؛ وظیفه امروز همه مبلغان
مدیر حوزه فارس گفت: حتی طلبه‌ای که تازه وارد حوزه علمیه می‌شود باید خود را به علم و دانش تجهیز کند تا بتواند در جهاد تبیین قدم‌های محکمی بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس در جمع مبلغان شهر سپیدان گفت: طلاب و روحانیون وارث میراث گران بهای علمای بزرگی هستند که برای سرافرازی حوزه تلاش‌های بسیار زیادی کردند.

وی افزود: بزرگان حوزه برای حفظ و نشر اسلام تلاش‌های بسیار بزرگی انجام دادند و ما نیز باید به تاسی از سلف صالح خودمان باید با پایمردی و صلابت در این مسیر قدم برداریم و پایه‌های علمی را محکم کنیم.

مدیر حوزه علمیه فارس هدف نهایی حوزه را تهذیب نفس دانست و اظهار داشت: هر طلبه از ابتدای ورود به حوزه اخلاق می‌آموزد و توسط استاد مورد رشد و پرورش قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در شرایطی که فناوری‌ها گسترش یافته و توسط تبلیغات منفی دشمن مورد هجمه هستیم وظیفه ما نیز مضاعف می‌شود و باید شبهات وارد شده را خنثی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی اذعان نمود: مدرسه علمیه سپیدان دارای طلاب فرهیخته، اساتید توانمند و مبلغین کارآمدی است که باید با تعامل سازنده همه افراد این ظرفیت ها در جهت رشد و تعالی قرار گیرد.

وی به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: با وجود هجمه‌های دشمنان و مستکبرین علیه دین و روحانیت باید رسالت و کنشگری اجتماعی خود را بشناسیم و بر جهاد تبیین اهتمام ویژه بورزیم.

مدیر حوزه علمیه فارس خاطر نشان کرد: وقتی بحث از جهاد مطرح می‌شود هیچ عذری پذیرفته نیست چراکه جهاد تبیین وظیفه همه ماست حتی طلبه‌ای که تازه وارد حوزه علمیه می‌شود باید خود را به علم و دانش تجهیز کند تا بتواند در جهاد تبیین قدم‌های محکمی بردارد.

وی به فرمایش امام علی علیه السلام که فرمودند" العِلمُ سُلطانٌ مَن وَجدَهُ صالَ بِهِ وَ مَن لَم يَجِدهُ صيلَ عَلَيه" اشاره کرد و اظهارنمود: طبق فرموده ایشان علم موجب برتری و سلطنت می‌شود و کسی که علم را بیابد می‌تواند هجوم ببرد و جهل را نابود کند ولی اگر کسی علم نداشته باشد خودش مورد هجمه قرار می‌گیرد.

جهاد تبیین؛ وظیفه امروز همه مبلغینجهاد تبیین؛ وظیفه امروز همه مبلغینجهاد تبیین؛ وظیفه امروز همه مبلغینجهاد تبیین؛ وظیفه امروز همه مبلغین

ارسال نظرات