۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۷۴۴۶۳۳
استاد سطوح عالی حوزه:

مسئولان حوزه برای آشنایی طلاب با مبانی و اندیشه های امامین انقلاب تدبیری بیاندیشند

مسئولان حوزه برای آشنایی طلاب با مبانی و اندیشه های امامین انقلاب تدبیری بیاندیشند
حجت الاسلام عباسی آغوی تأکید کرد که مسئولان حوزه برای آشنایی طلاب با مبانی و اندیشه های امامین انقلاب تدبیری بیاندیشند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی عباسی آغوی با حضور در دفتر قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: حوزه انقلابی جایگاه بسیار بزرگی دارد و نسبتش به انقلاب، نسبت پدر و مادری است؛ پس باید این نسبت را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب یک ضرورت برای انسان است و باید در حال تغییر و تحول باشد که از انقلاب درونی، آغاز شده و به انقلاب اجتماعی و سیاسی می رسد. 

این استاد حوزه ابراز داشت: حوزویان علاوه بر سلامت نفسانی دارای جهاد نفسانی نیز هستند؛ پس حوزه انقلابی بودن، ضرورت علم، کمال، انسانیت و روحانیت است.

حجت الاسلام عباسی آغوی با اشاره به اهمیت حوزه انقلابی، افزود: مسئولین حوزه باید برای حوزه انقلابی تدبیری بیندیشند و طلاب، فضلا، روحانیون و علما را به فرامین امامین انقلاب که سرآمد انقلاب و حوزه هستند، آشنا نمایند.

وی با اشاره به برخی ملاقات ها با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان ساخت: ایشان بیان کردند: حوزه باید از مرحله ترمیم گذشته و به بالندگی برسد؛ پس باید در این مسیر حرکت کرده و امروز جهان نیازمند به فضلای عالم و خوش فکر است. 

این استاد حوزه گفت: از وظایف حوزه انقلابی، عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری کرسی های نظری پردازی، برگزاری همایش های بصیرتی و انقلابی اساتید، فضلا و طلاب جوان و تبیین مواضع حوزه انقلابی است .
حجت الاسلام والمسلمین عباسی آغوی بیان داشت: حوزه انقلابی، شبهه شناس و شهوت گریز است و با علم خود به شبهات پاسخ داده و در فعالیت های خود از شهوات عملیه پرهیز می کند.

وی مطالعه زندگینامه و وصیت نامه شهدا را ضروری دانست و گفت: باید زندگینامه و وصیت نامه شهدا؛ مخصوصا شهدای روحانی را در اختیار طلاب جوان قرار داد؛ چراکه در طی مسیر آنان اثرگذار است.

این استاد حوزه اظهار داشت: دشمن شناسی، شبهه شناسی، تبیین ولایت فقیه، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، فعال نمودن طلاب در فضای مجازی و ... از وظایف حوزه انقلابی است. 

حجت الاسلام عباسی آغوی ابراز داشت: انقلاب ما انقلاب اسلامی است و حد و مرزی نداشته و به همه جا صادر می شود؛ پس جنود الله و افکار جهان همیشه با ما همراه و همگام هستند .

وی خاطرنشان ساخت: قرارگاه حوزه انقلابی باید آنچنان فعال باشد که اگر طلبه ای وارد فیضیه شد، اولین حجره و دفتری که باید بشناسد دفتر حوزه انقلابی بوده و از خدمات آن بهره مند شود.

ارسال نظرات