۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۴۳۵۳
آیت الله صافی گلپایگانی:

عبادتی بالاتر از تبلیغ نیست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در آخرین جلسه درس خود قبل از آغاز ایام تبلیغی دهه‌ آخر صفر گفت: تبلیغ و هدایت کار انبیاست و عبادتی بالاتر از تبلیغ نیست.
 آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، در آخرین جلسه درس خارج فقه حوزه‌ قبل از ایام تبلیغی دهه‌ آخر صفر گفت: من از طلابی که می‌توانند تبلیغ بروند می‌خواهم که این سنّت بزرگ را بیشتر اهمیت بدهند و برای هدایت و ارشاد مردم و توجه شیعیان به معارف نورانی اهل بیت (ع) این وظیفه‌ دینی را انجام دهند.

وی بیان داشت: برخی از مناطق محروم به حوزه‌های علمیه دسترسی ندارند و یا از نظر مادی جهت برگزاری مراسم دینی ضعیف هستند. آقایان طلاب همت کنند و با خلوص نیت به آن مناطق تشریف ببرند و مردم را با احکام و احادیث آشنا کنند.

این مرجع تقلید افزود: تبلیغ و هدایت کار انبیاست؛ اولین مبلّغ دین، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم است و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «رسلاً مبشیرین و منذرین »؛ طلاب هم باید بشارت و هم انذار دهند.

وی با اشاره به فرمایش پیغمبر اکرم(ص) به امیر المومنین (ع) که فرموده‌اند «اگر یک نفر به دست تو هدایت شود بهتر است از آنچه آفتاب بر او بتابد» بیان داشت: عبادتی بالاتر از تبلیغ نیست.

حضرت آیت الله صافی با اشاره به بخشی از تجربیات و خاطرات خود در ایام جوانی که در مناطق محروم تبلیغ می‌کرد، افزود: سرمایه‌ واعظ و مبلّغ دو چیز مهم است که اگر این دو را داشته باشد می‌تواند با بیان رسا و بلیغ در قلوب مردم اثر گذارد، یکی آیات قرآن کریم و دیگری روایات و احادیث نورانی ائمه (ع)؛ اگر مبلّغی آیاتی که در مورد اخلاق، توحید، معاد، پند و اندرز و امثال آن است حفظ باشد و احادیثی را در این زمینه نیز بداند و برای مردم بازگو نماید، می‌تواند از بهترین مبلّغین باشد.

وی با توجه به اینکه صراط مستقیم، قرآن و اهل بیت(ع) است، افزود: مردم را به احکام قرآن و دستورات این کتاب آسمانی متوجه کنید. جامعه ما باید جامعه‌ای قرآنی باشد که در آن سراسر نور، دانش، تقوا و حکمت باشد. جامعه‌ای که از ظلم، ستم، گناه، معاصی، کدورت و نفاق به دور باشد.
در پایان این مرجع تقلید از مبلغان خواست که مردم را بیشتر متوجه حضرت بقیة الله(عج) کنند و با آن وجود مقدس در ارتباط باشند و از آن منبع فیض بهره بگیرند./916/د102/ع

ارسال نظرات