۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۷۴۳۳۸۷
در نشست مشترک حوزه، شورای شهر و شهرداری شیراز مطرح شد؛

لزوم استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در فرهنگ سازی دینی جامعه + عکس

لزوم استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در فرهنگ سازی دینی جامعه + عکس
نشست مشترک حوزه علمیه فارس، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز با موضوع ظرفیت های حوزه علمیه در فرهنگ سازی دینی جامعه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، نشست مشترک حوزه علمیه فارس، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز صبح امروز در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه استان فارس برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس گفت: جامعه ای که دارای هویت دینی و ملی باشد، به سمت تمدن سازی حرکت می کند و جامعه ما از نظر هویت دینی و ملی بسیار غنی است.

وی افزود: سیاست گذاران باید به هویت دینی و ملی به عنوان شناسنامه و بزرگترین سرمایه جامعه توجه ویژه داشته باشند چرا که تا ملتی هویت خود را نشناسد به سمت تمدن سازی نخواهد رفت.

مدیر حوزه علمیه فارس بر توجه مدیران و مسئولین بر علما و فرهیختگان جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: پیشینه طولانی حوزه علمیه و دانشمندان بزرگ فارس در علوم عقلی و نقلی ثابت میکنند که ما دارای یک مکتب علمی هستیم و این باید یک دستمایه برای مسئولین و مدیران باشد و نگاهی کلان به مراکز علمی و آموزش داشته باشند.

وی بیان نمود: وقتی دو تن از مراجع عظام تقلید اهل فارس هستند، گواه بر جایگاه علمی این استان است و ما با داشتن بیش از 7 هزار طلبه در فارس سرمایه بسیار ارزشمندی در اختیار داریم و باید از ظرفیت های علمای حوزه در فرهنگ سازی جامعه به نحو شایسته استفاده برد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد عباسپور مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه فارس گفت: طلاب و روحانیون در زمینه های گوناگون برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی پیشگام بوده اند.

وی افزود: طلاب عزیز و خانواده هایشان متوقع هستند که امکانات مناسب شأن آنان در اختیارشان قرار بگیرد و انتظار می رود مجموعه شورای شهر و شهرداری شیراز در این زمینه همکاری مطلوبی داشته باشند.

در ادامه دکتر سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شورای اسلامی شهر شیراز از طرح های فرهنگی و مذهبی استقبال می کند و آمادگی دارد از ظرفیت های حوزه علمیه در پیشبرد فرهنگ سازی دینی در جامعه استفاده کند .

در پایان دکتر محمد حسن اسدی شهردار شیراز اظهار داشت: تقویت حوزه های علمیه در حقیقت تقویت اعتقادات مردم است و ما برای رشد و تعالی فرهنگ دینی در جامعه تلاش می کنیم.

لزوم استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در فرهنگ سازی دینی جامعه+عکسلزوم استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در فرهنگ سازی دینی جامعه+عکسلزوم استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در فرهنگ سازی دینی جامعه+عکسلزوم استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در فرهنگ سازی دینی جامعه+عکسلزوم استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در فرهنگ سازی دینی جامعه+عکسلزوم استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در فرهنگ سازی دینی جامعه+عکس

ارسال نظرات