۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۴۳۱۲۷
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

از هنرمندان در عرصه مقاومت حمایت می شود

از هنرمندان در عرصه مقاومت حمایت می شود
هاشمی با بیان اینکه غنی ترین میراث سرزمین ایران و ماناترین دستاورد همه کشورهای جهان هنر، هنر ورزی و هنرنمایی است، گفت: از هنرمندان در عرصه مقاومت حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، سیدمحمد صادق هاشمی، عصر امروز در اختتامیه جشنواره بین المللی موسیقی ایثار با عنوان نوای مهر در خرم آباد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه 6555 شهید استان لرستان گفت: موسیقی حرکت و هندسه، عبادت و ضرب آهنگ زیستن است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور با بیان اینکه غنی ترین میراث سرزمین ایران و ماناترین دستاورد همه کشورهای جهان هنر، هنر ورزی و هنرنمایی است، افزود: از میان همه هنرهای زیبا که خداوند در فطرت بهشتی انسان نهاد، موسیقی وجهی ظریف تر، روحی بالاتر و طبعی لطیف تر دارد.

وی بیان کرد: موسیقی صوتی زیبا بود که توحید را بر کفر و مکارم اخلاق را بر رذالت و خشونت پیروز ساخت و اسلام از آغاز ظهور کریمانه اش این منبا پر تپش و با ارزش را ارج نهاد.

هاشمی با بیان اینکه کسی نمی تواند نقش مهم موسیقی در وقایع دوران ساز اخیر و شکل گیری انقلاب و دوران جنگ تحمیلی و... انکار کند، ادامه داد: امروز اهالی موسیقی ایثار و مقاومت به نمایندگی از جامعه هنری امت اسلام در یکی از کهن ترین، فرهنگی ترین و حماسه سازترین استان های کشور، گرد هم آمدند تا با هنر اصیل و ستم ستیز چشم های خواب آلوده و گوش های بسته را بگشایند، آنهایی که ایران، انقلاب، جمهوری اسلامی و ملل مسلمان را به مخالفت با هنر موسیقی متهم می کنند.

ابراهیم بهروج
برچسب ها: موسیقی هنر ایثار
ارسال نظرات