۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۴۲۱۵۵
معرفی کتاب؛

کتاب"مغناطیس حسین" منتشر شد

کتاب
کتاب"مغناطیس حسین" نوشته آقای عبداللهی توسط انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام در ۱۰۲ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب مغناطیس حسین علیه‌السلام نوشته عباس عبداللهی تحلیلی است بر بزرگ‌ترین اجتماع تاریخی و حماسی بشر در اربعین که مـسـلـمـانـان و حـتـی غـیـرمـسـلـمـانـان مـحـبّ امام حسین علیه‌السلام از سـراسـر جهان بـا رنـگ‌هـا و مـذاهـب گـونـاگـون، در آن حضور دارند.

عنوان «مغناطیس حسین»، با نظر به تحلیل‌های اندیشه‌مندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بیانات و کلیدواژه‌های استفاده شده معظم‌له در خصوص پیاده‌روی اربعین، برداشت شده و کتاب در سه فصل سامان یافته است:فصل نخست این نوشتار به دو بخش تقسیم می‌شود؛ در بخش نخست پیشینه سنت زیارت اربعین مورد مداقه قرار می‌گیرد؛ در بخش دوم آمارهای کمّی در خصوص ابعاد منحصر به فرد و شگفت‌انگیز پیاده‌روی اربعین ارائه می‌شود.

کتاب

فصل دوم کتاب به مرورِ اندیشه‌های مقام معظم رهبری در خصوص پیاده‌روی اربعین می‌پردازد، در آن نکاتی در خصوص اهمیت پیاده‌روی اربعین و ارتباط آن با ظهور مطرح شده و در انتهای فصل توصیه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای پیاده‌روی اربعین آورده شده است.

فصل سوم براساس اندیشه مقام معظم رهبری در تبیین و تحلیل اصول اعتقادی اسلام در قرآن کریم‌، به تحلیل وقایع اعجازگونه حماسه اربعین، از آن به عنوان پلی برای ظهور منجی عالم بشریت می‌پردازد.

ارسال نظرات