۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۷۴۱۶۸۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دولت قدم های بلندی در حوزه فرهنگ برداشته است

دولت قدم های بلندی در حوزه فرهنگ برداشته است
اسماعیلی عجین شدن هنر با معنویت را ارزشمند دانست و گفت: دولت قدم های بلندی در حوزه فرهنگ برداشته و گره های کور دهه های قبل برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین علیه السلام، که سه شنبه شب در ساختمان ستاد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: اتفاق مهم اربعین حسینی و بازخوانی آن در انقلاب اسلامی توسط رهبران بزرگ این انقلاب سرفصلی نوین در  تاریخ هزارو‌چندین ساله عاشورا و اربعین است.

وی افزود: اربعین های شهدا به تأسی از اربعین حسینی، انقلاب را شکوفا و به ثمر رساند و در زمان ما حاج قاسم اربعین و مقاومت را به هم گره زد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن به دنبال کم رنگ کردن حضور مسلمانان در اربعین بود، اظهار داشت: هشتاد و چهار درصد مردم ایران سیاه پوش امام حسین علیه السلام در محرم و صفر بودند و بسیاری علاقمند بودند در صورت رفع موانع در پیاده روی اربعین شرکت کنند و این ذات مردم ایران است که دشمن نمی تواند به آن گزند و آسیبی برساند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه چهار میلیون و پنجاه هزار نفر ایرانی در اربعین حضور داشتند، خاطرنشان کرد: زیبایی های اربعین در قاب رسانه های جهان کمتر دیده شده است از اینرو حوزه هنر و رسانه در جامعه دینی نمی تواند از این پدیده ها به راحتی گذر کند و در هر قالبی هنر را با مقدسات و معنویات خصوصا اربعین حسینی پیوند می‌زند تا این رخداد عظیم را به جهانیان بشناسند.

وی ادامه داد: ظرفیت های زیادی در فضای مجازی داریم که هم فرصت و هم می تواند خطر باشد، وقتی موضوعی با دین و ائمه عجین می شود حوزه اثرگذاری را صدها برابر می کند و شما جایی دست گذاشته اید که هیچ رقیبی در آن ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی مهم ترین حوزه برای پیوند هنر و دین است، تصریح کرد: تعداد آثار این سوگواره نشان از پیوند هنر و دین است، دولت قدم های بلندی در حوزه فرهنگ برداشته و گره های کور دهه های قبل برطرف شده است.

ارسال نظرات