۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۴۱۶۷۰
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

وحدت؛ راه مقابله با نقشه‌های دشمن/ لزوم برخورد قاطع با مخلان امنیت

وحدت؛ راه مقابله با نقشه‌های دشمن/ لزوم برخورد قاطع با مخلان امنیت
نماینده ولی فقیه در استان قزوین وحدت و تقویت امنیت ملی را از راه های خنثی سازی توطئه های دشمنان دانست و تصریح کرد: باید با کسانی که در مقابل وحدت و درجهت خلاف امنیت ملی می ایستند، برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی که نسبت به بحران سازی آمریکا در کشورها به ویژه ایران اسلامی هشدار دادند، اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، پدیده نویی بود و ایشان با جملات خود در حقیقت آمریکا را تحقیر کردند.

وی افزود: هرچند رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های خویش در گذشته مکررا افول آمریکا و شرایط آن را بشارت داده بودند اما در این سخنرانی با بیان شاخص های افول آمریکا، مطالبی را بیان فرموده و قدرت‌های نوپدید را مطرح کردند که دیگر میدانی برای آمریکا باقی نمانده است؛ همچنین وضعیت اقتصادی اسفبار در پیش روی آمریکا را به درستی مطرح و بیان کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار هشدار دادند که معنای ضعیف شدن آمریکا و درحال افول بودن آن این نیست که دیگر خطر ندارد خاطرنشان کرد: قطعا اگر ما در مقابل آمریکا هوشیار نباشیم برای ما خطرآفرین خواهد شد و ما علاوه بر این که باید همواره جهاد فرهنگی و جهاد تبیین را داشته باشیم، لازم است در دشمن شناسی نیز دچار ضعف و بی بصیرتی نشده و نسبت به دشمنان شناخت کافی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند که «دشمنان امنیت و وحدت ما را هدف قرار داده اند و می‌خواهند زنان ما را ابزاری برای رسیدن به اهداف خود قرار دهند» که اگر ما با جهاد تبیین اهمیت وحدت و انسجام و امنیت عمومی را تبیین کرده و به اهمیت شناخت فهم جامعه اثرگذار زنان توجه کنیم، زمینه های زیرساختی مقابله با نقشه‌های دشمنان را هرچه بیشتر فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به این روایت «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللّوابس» اظهار داشت: اگر ما بخواهیم به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان انقلاب اسلامی به اهداف و مقاصد خود دست پیدا نکنند، وظیفه ما و مردم این است که نسبت به اوضاع و احوالات آگاهی لازم را داشته باشیم و وظیفه مسئولان نیز این است که مردم را خوب درک کنند؛ چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند که اگر به مصوبات سفر اوایل دهه ۸۰  به سیستان و بلوچستان عمل می شد امروز چهره استان متفاوت بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: حال سوال این است که چرا به مصوبات سفر اوایل دهه ۸۰ سیستان و بلوچستان عمل نشده است؟ برای این که مسئولان مربوطه وظیفه مسئول بودن خود را انجام نداده‌اند؛ چراکه مسئولان ماهم وظایفی به عهده دارند؛ به عنوان مثال اگر مسئولان دستگاه قضا در مقابل مفاسد همان گونه که انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی است، عمل کرده و مدیران اجرایی به مردم خدمت کردند، مردم هم خدمات را دیده و قدردان خواهند شد و تحت تاثیر حساب شده دشمنان قرار نخواهند گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار وحدت و امنیت ملی را مهم برشمرده و کسانی که امنیت را تهدید می‌کنند دشمن دانستند، خاطرنشان کرد: طبیعی است که اگر کسانی در مقابل وحدت و انسجام مردم و در جهت خلاف امنیت ملی مرتکب عملی شوند و ما به آن ترحم نشان دهیم، به نظام اسلامی و ملت بی‌رحمی و بی‌احترامی کرده‌ایم.

وی افزود: ترحم به کسانی که وحدت، انسجام ملی و امنیت را زیر سوال برده و در آن اخلال وارد می کنند، نادیده گرفتن خون شهدا است و اگر فردی توانسته اذهان و افکار عده‌ای را به خود جلب کند، دست به هرکاری می زند و حتی ایده‌ها و مقاصد دشمنان را در جامعه اسلامی پیاده می‌کند و اگر با قاطعیت با این گونه افراد برخورد نشود، می تواند ضررهای جبران ناپذیری به مردم و نظام اسلامی وارد سازد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه قطعاً هزینه‌های مقابله و برخورد قاطعانه با کسانی که مخل امنیت و وحدت امت اسلامی هستند، نسبت به ترحم بر آنان کمتر است تاکید کرد: باید با قاطعیت با این گونه افراد برخورد شود و حتما هزینه برخورد به مراتب بیشتر از رحم کردن بر آنان خواهد بود.

ارسال نظرات