۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۳۹۸۰۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

کشف حجاب، فتنه جدید دشمنان انقلاب است

کشف حجاب، فتنه جدید دشمنان انقلاب است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صالحی گفت: چادر از سر همسر شهید مدافع حرم و سیلی زدن به صورت فرزند شهید فتنه جدید دشمنان این نظام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان کرمانشاه که در محل تالار انتظار برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) دو امانت قرآن و اهل بیت(ع) را در میان امت به امانت گذاشتند که هرگز از هم جدا نخواهند شد که تمسک به آنها مانع گمراهی است.

وی با بیان اینکه در آستانه کنگره بزرگ و با عظمت اربعین به‌عنوان نماد امنیت و اقتدار اسلام و شیعه قرار داریم، افزود: زیارت اربعین به‌فرموده امام معصوم(ع) از علائم ارادت‌مندان اهل بیت(ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: امروزه اربعین یک زیارت صرف نیست بلکه حضوری فیزیکی بسیار لذت بخش و مملو از معنویت است.

حجت‌الاسلام صالحی اربعین را وعده اهل بیت(ع) نامید و گفت: اربعین نماد به‌ثمر نشستن خون‌های مظلومانه ریخته شده در عراق است.

وی افزود: سالیان سال اجتماع بزرگ اربعین برگزار نمی‌شد و فراموش شده بود زیرا در مقام عمل با سختی همراه بود اما به واسطه خون‌های ریخته شده در امتداد خون شهدای کربلا، تجلی یافت.

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: اکنون شاهد حضور چند ده میلیون نفری مردم در صحرایی هستیم که روزی امام حسین(ع) آنجا فریاد هل من ناصر ینصرنی سر دادند اما کسی نبود پاسخ بگوید درحالی‌که امروز 20 میلیون نفر در آن صحرا فریاد لبیک یا حسین سر می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: اگر ارادت‌مندان اهل بیت(ع) قرآن را رها می‌کردند امروز پیاده‌روی اربعین محقق نمی‌شد.

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: امروز مفتخر هستیم که خادم اربعین هستیم در همین راستا آمادگی خود را در استان کرمانشاه برای میزبانی از زوار اربعین اعلام می‌کنیم که خادمی زوار عتبات عالیات سینه به سینه به ما منتقل شده است.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه آماده خدمات‌رسانی به زوار اربعین است، افزود: 70 درصد زوار اربعین از استان کرمانشاه عبور می‌کنند برهمین اساس از کنگاور تا خسروی و منظریه درصدد فراهم‌سازی مقدمات این میزبانی هستیم.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: عده‌ای گلایه دارند که اوقاف برای برپایی موکب‌های اربعین کمکی نمی‌کند درحالی‌که باید گفت این اداره کل درصدد تجمیع چندین موکب در ایام اربعین است و با کیفیت‌ترین پذیرایی را از زوار به عمل خواهد آورد برهمین اساس طبیعی است که نتوانیم به مواکب دیگر خدمات‌رسانی کنیم.

وی عنوان کرد: گاهی کسی ادعای خادمی اباعبدالله‌الحسین(ع) را دارد و بداخلاقی می‌کند درحالی‌که ادعای خلاف کردن و تهمت زدن نوعی نفاق است و چنین فردی درصدد سوء استفاده از مقام خویش است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: موکب‌داری که ادعای خادمی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را دارد، منیت به خرج نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام صالحی با تاکید بر اینکه خادم اهل بیت(ع) باید در مسیر آنها باشد، گفت: اگرچه رسول اکرم(ص) به تمسک به قرآن توصیه کردند اما اکنون قرآن مورد هجمه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قرآن باید ملاک و معیار عمل قرار گیرد، عنوان کرد: امروز وحوش غرب به بدترین شیوه به قرآن اهانت می‌کنند با این حال فلان آقا در یکی از استان‌ها از اینکه آب خزر 100 سال دیگر به سیستان نمی‌رسد ابراز نگرانی می‌کند!

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه امروز فتنه‌ها سر باز کرده‌اند و کار نرم دشمن جواب داد، گفت: در مملکت اسلامی و در این استان به‌عنوان مظهر غیرت به خانواده شهید مدافع حرم تعرض می‌شود؛ این فتنه است که البته به برکت توسل به قرآن، پاسخ خود را از ارادت‌مندان به قرآن دریافت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: خانواده شهید مدافع حرم به واسطه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد تعرض و هتک حرمت قرار گرفت درحالی‌که ما یک هزار و 400 سال پیش آمادگی خود را اعلام کردیم که اگر با احتساب طفل شیرخواره 72 نفر شویم جان خود را می‌دهیم اما دین خدا را رها نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام صالحی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، اسلام را احیا کرد، تصریح کرد: قرآن به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران احیا شد برهمین اساس فتنه‌هایی راه‌اندازی شد که عده‌ای در داخل با آن همراهی کردند.

وی افزود: امروز دوباره فتنه‌ها رو شده‌اند و شاهد کشف حجاب و انجام اعمال منافی عفت هستیم که باید به قرآن پناه ببریم که موعظه، شفا، هدایت و رحمت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: امروزه باید تحت تعلیم قرآن و رهبر انقلاب در مسیر اهل بیت(ع) قرار گیریم تا این فتنه‌ها را پشت سر بگذاریم.

به گفته حجت‌الاسلام صالحی، با کشیدن چادر از سر همسر مدافع حرم، تازه گوشه‌ای از مظلومیت حضرت زینب(س) در واقعه کربلا روشن شد، درباره سیلی خوردن فرزندان امام حسین(ع) هم تا پیش از این شنیده بودیم زیرا تاکنون به فرزندان شهدا سیلی نزده بودند.

وی افزود: در واقعه کربلا با وعده‌های دنیوی به صورت فرزندان اهل بیت(ع) سیلی زدند امروز هم به تحریک دشمن در فضای مجازی به درب منزل شهید می‌روند و به صورت فرزندش سیلی می‌زنند البته ما آماده به نیزه کردن سرها نیز هستیم؛ هزاران سر بر نی به فدای قرآن.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مفتخر به خدمت قرآن هستیم، اذعان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن و جلسات قرآنی نیز خدمت است، ما نیز در این مقطع با برگزاری مسابقه قرآن احترام می‌گذاریم.

وی از حضور بیش از چهار هزار نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: امسال منسجم‌ترین مسابقات قرآن در کرمانشاه برگزار شد، امیدواریم مسابقات نهایی نیز به بهترین شکل اجرا شود.

حجت‌الاسلام صالحی با تاکید بر ضرورت تکریم قرآن و اهل بیت(ع)، خطاب به زائران اربعین، گفت: از همه زوار اربعین درخواست می‌کنیم مرز خسروی را به‌عنوان مرز دیرینه تردد به عتبات عالیات انتخاب کنند./1400/

ارسال نظرات