۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۳۹۶۷۵
منشی اول مجمع نمایندگان طلاب:

باید فرآیندی را برای پیش بینی حرکت رسانه های دشمن طراحی کنیم

باید فرآیندی را برای پیش بینی حرکت رسانه های دشمن طراحی کنیم
حجت الاسلام نجاتی زاده خبرگزاری رسا را زیرک و معتدل معرفی کرد و گفت: باید فرآیندی را برای پیش بینی حرکت رسانه های دشمن طراحی کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نجاتی زاده منشی اول مجمع نمایندگان طلاب در جریان بازدید از خبرگزاری رسا داشت، اظهار داشت: بی شک اهمیت خبررسانی و وجود خبرگزاری قابل بحث و مناقشه نیست.

منشی اول مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به اینکه عرصه خبر پر مشکل و پر چالش است، ابراز کرد: تهدید، فشار، تطمیع، رقابت ناسالم رقبا، کمبود درآمدسازی در خبرگزاری های تخصصی، بازار داغ شایعات، دشواری افزایش تعداد مخاطبان و حفظ مخاطبان، ایجاد حفظ ارتباط دو سویه با مخاطبان  و مشکل حضور میدانی خبرنگاران در خبری از جمله چالش ها و مشکلات کار خبری است که ما نیز این مسائل را درک می کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه لازم است بین شبکه های خبری همسو ارتباط برقرار شود، تصریح کرد: اگر این ارتباط و پیوند بین خبرگزاری های همسو شکل بگیرد می تواند باعث ایجاد موج اجتماعی شود البته در این مسیر باید از فنون به روز خبرسانی استفاده شود.

حجت الاسلام نجاتی زاده با اشاره به اینکه باید فرآیندی را برای پیش بینی حرکت رسانه های دشمن طراحی کنیم، گفت: اقدام پیشگیرانه و پیش‌دستانه در عرصه خبری بسیار مهم است و انجام دادن حرکت های فعالانه و دور از حرکت های منفعلانه در عرصه خبر لازم است.

منشی اول مجمع نمایندگان طلاب کارهای صدا و سیما در زمینه تحلیل خبرهای بی‌بی‌سی و اینترنشنال را نوعی تبلیغ این شبکه ها معرفی کرد و اظهار داشت: ملت ما به واسطه عملکرد صدا و سیما در مورد تحلیل خبرهای رسانه های بیگانه، تک تک خبرنگاران این رسانه ها را می شناسند.

وی ضمن تاکید بر اینکه لازم است رایزنی های صورت پذیرد تا افراد متخصص خبرگزاری ها در رسانه ملی فعالیت کنند، ابراز کرد: رسانه ملی نیاز دارد که تجدید نیرو داشته باشد و افراد توانمند و متخصص خبرگزاری رسا می توانند به عنوان نیروهای شایسته در به رسانه ملی در جهت ارتقاء برنامه های تولیدی کمک کنند و رسانه ملی را حیات جدیدی بدهند.

حجت الاسلام نجاتی زاده ایجاد ارتباط با مخاطبین غیر حوزوری همگرا با حوزه را یکی از وظایف خبرگزاری های حوزوری برشمرد و گفت: هیئت‌ها، مساجد، حسینیه ها و بسیج از جمله جاهای هستند که لازم ارتباط وسیعی با آنها داشته باشیم و خبرهای آنها پوشش داده شود.

منشی اول مجمع نمایندگان طلاب پوشش اخبار حوزه های علمیه خارج از کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: جای این کار در خبرگزاری های زیرک، معتدل و انقلابی خالی است و باید توجه ویژه ای به این اخبار برای اطلاع رسانی حوزویان صورت بگیرد.

وی استفاده از طلاب جامعه المصطفی(ص) جهت ارتباط با طلاب خارج از کشور را ضروری دانست و گفت: ارتباط گیری با رسانه های غیر رسمی در شبکه های ارتباط جمعی و ایجاد سکوهای خبری با پوشش وسیع نبز از کارهای لازمی است که خبرگزاری ها باید انجام دهند.

حجت الاسلام نجاتی زاده در پایان با اشاره به اینکه نیروهای غیر دینی بیش از یک دهه قبل از ما مدیریت خبری و اثرگذاری اجتماعی را برعهده داشته اند، تصریح کرد: معرفی روحانیون تاثیرگذار در شهرستان ها، خصوصا معمرینی که حاشیه نشین شده اند، لازم و ضروی است.

ارسال نظرات