۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۳۹۳۳۴
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا:

تهاجم به نقاط ضعف دشمن ویژگی مهم رسانه انقلابی است

تهاجم به نقاط ضعف دشمن ویژگی مهم رسانه انقلابی است
نماینده خبرگان با تاکید بر اینکه رسانه انقلابی باید به صورت تهاجمی به نقاط آسیب پذیر دشمن حمله کند، تصریح کرد: رسانه انقلابی ضمن دفاع از ارزش های نظام باید در سنگر تهاجم به دشمنان کارآمد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تاکید بر اینکه رسانه انقلابی باید به صورت تهاجمی به نقاط آسیب پذیر دشمن حمله کند، ابراز کرد: رسانه انقلابی باید نقاط ضعف دشمن را آشکار و چهره زشت و غیر انسانی دشمن را برای مردم دنیا تبیین کند و در این جهات گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه رسانه انقلابی مدافع خوبی از نظام، انقلاب و ارزش های دینی است، خاطرنشان کرد: باید در سنگر تهاجم و حمله به دشمنان کارآمدی داشته باشیم و نقاب از چهره دشمن که به شکل دفاع از حقوق بشر، تساوی بین زن و مرد و دفاع از آزادی می باشد، برداریم و چهره پلید دشمن را به عالم نشان بدهیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن تاکید بر اینکه رسانه انقلابی باید حقایق نظام های سکولار و غیر دینی را تبیین کند، تصریح کرد: رسانه انقلابی باید به صورت دفاعی و تهاجمی در سنگر مبارزه با ارزش های ضد الهی و انسانی موفق عمل کند و رسالت خود را در جهاد تبیین و روشنگری به خوبی ایفا کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری حوزه تراز انقلابی را پاسخگوی نیازهای مردم از جهات مختلف علمی، تبلیغی و پژوهشی دانست و گفت: پاسخگویی به نیارهای نظام از جهت تبلیغی، تبیینی و پژوهشی جزء وظایف مهم حوزه انقلابی است که در این سنگر مهم باید کار خود را با قدرت انجام دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حوزه انقلابی باید بتواند نیروهایی تربیت کند که در زمینه تبیین ارزشهای دینی و معارف دینی بتوانند مبلغان، مربیان و پژوهشگران خوبی باشند، گفت: در هرجا که نیازی باشد، حوزه انقلابی باید پاسخگوی این نیاز باشد.

وی ضمن بیان اینکه در حوزه علمیه تلاش های بسیار زیادی صورت می گیرد و کارهای زیادی انجام شده است، اظهار داشت: در حوزه علمیه همچنان با خلاء مواجه هستیم و نتوانسته ایم که پاسخگوی نیاز مردم باشیم؛ مردم نیاز به روحانی جامع دارند که به او مراجعه کنند و مشکلاتشان را با او در میان بگذارند و از او راهنمایی بخواهند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به اینکه تعداد مساجد بدون روحانی در سطح کشور زیاد است، گفت: مسجد اولین و مهمترین سنگر برای روحانی است و رهبر معظم انقلاب نیز تبلیغ را به عنوان وظیفه اصلی و اولی حوزه ها معرفی کرده اند و بهترین مکان برای تبلیغ مساجد هستند که پایگاه های دینی می باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مساجد اگر فعال باشند و روحانیون توانمندی در آنجا حضور پیدا کنند، بسیاری از مسائل فرهنگی جامعه اصلاح می شود، اظهار داشت: حوزه های علمیه باید این نیاز مهم و ضروری کشور را تأمین کنند و تربیت روحانی مسجد را به عنوان روشنترین و مهم ترین و ظیفه خود تلقی کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه اگر حوزه های علمیه حتی بر مدار سنتی بخواهند عمل کنند باید مسجد را به عنوان مرکزی در نظر بگیرند که روحانی در آنجا به کار اصلی تبلیغ می پردازد، خاطرنشان کرد: حوزه تراز انقلاب، حوزه ای است که نیازهای مردم را بشناسد و پاسخگوی آن نیازها باشد.

ارسال نظرات