۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۳۹۲۴۵
امام جمعه شهر برزک کاشان:

نهضت کربلا، گفتمانی جهانی است

نهضت کربلا، گفتمانی جهانی است
اصفهان – حجت الاسلام لطفی نهضت کربلا را یک گفتمان جهانی دانست و گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ریشه در نهضت امام حسین(ع) و عاشورا و کربلا دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام تقی لطفی پنجشنبه شب در مراسم عزاداری چهارده معصوم ویدوجا بخش برزک کاشان، نهضت کربلا را یک گفتمان جهانی دانست و گفت: امروز جهان تشنه معارف اسلام است.

وی با اشاره به اینکه امروز آزادگان جهان، نخبگان، بزرگان، اندیشمندان جهان به دنبال حقیقت و عقلانیت هستند، گفت: اگر امروز جهان تشنه معارف اسلام است این معارف را باید از نهضت امام حسین(ع) بگیرند.

امام جمعه شهر برزک کاشان گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، رهبری این انقلاب را با تأسی از اباعبدالله الحسین(ع) مدیریت کردند.

حجت الاسلام لطفی ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ریشه در نهضت امام حسین (ع) و عاشورا و کربلا دارد و ما مدیون نهضت اباعبدالله الحسین (ع) هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز ندای اباعبدالله الحسین (ع) و گفتمان حضرت به همه جهان رسیده است، اظهار داشت: پیروزی بر ظالمان و طاغوت‌های زمان وعده الهی است.

امام جمعه شهر برزک کاشان همچنین بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) متعلق به همه ادیان الهی و مذاهب اسلامی است، افزود: همه مسلمانان جهان مکتب امام حسین (ع) را باید چراغ راه خود قرار دهند.

وی یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) تشکیل حکومت دینی و انجام امر به معروف و نهی از منکر در سطوح بالای حکومتی دانست و اظهار داشت: امروز امر به معروف نهی از منکر در جامعه اسلامی به عنوان یک واجب فراموش شده مطرح است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات